کد خبر : 35638

استقبال از گاز مایع پالایش نفت آبادان

پتروتحلیل- روز گذشته در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی شیراز و فن آوران، میعانات گازی پتروشیمی رازی در رینگ داخلی و گازمایع پلایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان و همچنین گاز مایع پالایش نفت شازند به مقاصد مذکور در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل ۷,۹۹۸ تن و به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود.

همچنین از نکات مهم معاملات در این روز می‌توان به استقبال بالای خریداران از عرضه‌های گاز مایع در رینگ بین‌الملل که منجر به معامله ۴۵۰۰ تن گاز مایع و ثبت تقاضا با حجمی دو برابر بیش از حجم عرضه در جریان عرضه گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقصد پاکستان شد، اشاره کرد.

امروز هم در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای نیتروژن مایع پتروشیمی مبین، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام و حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و کالاهای حلال ۴۰۲ و نفت‌کوره ۲۸۰ پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه می شود.

ارسال نظر