کد خبر : 35591

تاثیر منفی فارس بر شاخص کل

تاثیر منفی فارس بر شاخص کل

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس تهران ۱۱۷ واحد دیگر افت کرد تا به رقم ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد برسد. همچنین در بازار فرابورس آیفکس کمتر از یک واحد ارزش خود را ازدست داد و ۷۸۹ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز معاملات سهام نسبت به روز گذشته کار خود را با روند مثبت و امیدوار کننده آغاز کرد اما در میانه راه رو به افول گذاشت و معاملات در بازه منفی ادامه پیدا کرد. بر این اساس، پالایش نفت بندرعباس با معامله ۸٫۵ میلیون سهم با اندکی رشد همراه شد.

نماد شتران معاملات مثبتی را تجربه کرد و حدود یک درصد افزایش قیمت داشت. دیگر نمادهای پالایشی اگرچه در بازه منفی معامله شدند اما کاهش قیمت ناچیزی داشتند. از سویی دیگر سرمایه گذاری نفت با معامله ۱۹ میلیون سهم با صف خرید همراه شد و زیان روز گذشته را جبران کرد.

اما در گروه شیمیایی "فارس" برخلاف روز گذشته بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل برجا گذاشت. همچنین نمادهای پتروشیمی امروز نیز در بازه منفی معامله شدند و با کاهش قیمت مواجه شدند. اما پارسان با معامله نزدیک به ۱۰ میلیون سهم بیش از یک درصد رشد کرد و سرمایه گذاری پتروشیمی نیز با افزایش ۱٫۶ درصدی به قیمت ۲۰۸ تومان رسید.

ارسال نظر