کد خبر : 35480

برتری قیمت پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک نسبت به اتیلن

برتری قیمت پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک نسبت به اتیلن

پتروتحلیل- در چین قیمت های پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک نسبت به قیمت های اتیلن وارداتی از آسیای شمال شرقی به صورت (CFR) برتری پیدا کردند و طبق بررسی ها این امر پس از برتری قیمت اتیلن نسبت به تمام گریدهای پلی اتیلن در ۴ هفته اخیر رخ داده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک سازنده کیف های پلاستیکی گفته است که آن ها برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم رقم ۱۰۳۰ دلار و برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم رقم ۱۰۹۰ دلار در هر تن به صورت (CIF) را از منابع خاورمیانه ای پیشنهاد گرفته است. این خریدار اظهار داشته است: «به سبب پایین بودن تقاضا برای محصولات نهایی‌مان، کارخانه ما با ظرفیت تولید پایینی فعالیت می کند. اخیرا شاهد دریافت پیشنهادهای بیشتری از روسیه و آفریقای جنوبی بوده ایم که ایم امر نشان می دهد تقاضا در این بازارها نیز رضایت بخش نیست.

ما احساس می کنیم که احتمال می رود تقاضا تا نیمه دوم ماه جوئن بالا برود.» کارگزار یک شرکت بزرگ عربستانی گفته است که عرضه کنندۀ آن ها پلی اتیلن سبک گرید فیلم و پلی اتیلن سنگین گرید فیلم را با رقم ۱۱۰۰ دلار به صورت (CIF) و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم را بین ۱۰۸۰ تا ۱۰۹۰ دلار در هر تن پیشنهاد داده است. این تاجر اظهار کرده است: «تقاضا نسبت به ماه گذشته بهبود یافته اما هنوز رضایت بخش نیست.

تقاضا برای پلی اتیلن سبک خطی نسبت به پلی اتیلن سنگین پایین تر است زیرا در حال حاضر در فصل کاهش خرید در بخش کشاورزی هستیم. ما معتقدیم که قیمت ها بیش از این کاهش نخواهند یافت باتوجه به اینکه قیمت های فعلی نیز از طرف قیمت های محصولات صنایع بالادستی تقویت می شوند.»

قیمت های محصولات از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض به این شرح گزارش شده اند: ۱۰۷۰ تا ۱۱۹۲ دلار در هر تن به صورت (CFR) برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم، ۱۰۵۹ تا ۱۱۲۸ دلار در هر تن به صورت (CFR) برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و ۱۰۳۰ تا ۱۱۶۳ دلار در هر تن به صورت (CFR) برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم. ممکن است در کوتاه مدت تخفیف هایی برای محصولات پلی اتیلنی داده شود، اگرچه باتوجه به اینکه به تازگی قیمت های پلی اتیلن نسبت به قیمت های اتیلن نقدی برتری پیدا کرده پیش بینی می شود در کوتاه مدت شاهد کاهش چشمگیری برای پلی اتیلن نباشیم.

ارسال نظر