کد خبر : 35475

بهره برداری از پتروشیمی مرجان تا نیمه دوم امسال

با تامین به موقع تجهیزات سفارش داده شده پتروشیمی مرجان، می توان شاهد بهره برداری کامل این طرح پتروشیمی در نیمه دوم امسال بود.

حسن بیگی مدیر عامل طرح پتروشیمی مرجان در حاشیه بازدید امروز مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح های پتروشیمی مستقر در فاز دوم منطقه عسلویه، گفت: مراحل ساخت این طرح پتروشیمی با شتاب ادامه دارد و به زودی پنج کشتی حامل تجهیزات خریداری شده این طرح وارد بنادر کشورمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازندگان داخلی نقش مهمی در فرایند ساخت این طرح پتروشیمی دارند، افزود: یکی از نکات بازر عملیات اجرایی طرح پتروشیمی مرجان، حضور توانمند سازندگان داخلی همسو با توسعه صنایع پتروشیمی است.

بیگی ادامه داد: طرح پتروشیمی مرجان با بهره گیری از آخرین فناور یهای روز جهان در حال ساخت است و این نوید را می دهیم محصولات با کیفیت این پتروشیمی در نیمه دوم سال در مقاصد صادراتی عرضه شود.

گفتنی است: پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه است، این طرح یکی از مهمترین طرحهای در دست اجرای پتروشیمی کشور به شمار می رود.

ظرفیت تولیدی این واحد پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵٠ هزار تن متانول خواهد بود.ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ۵٠٠ میلیون یورو و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵٠ هزار تن شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافقهای صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

خوراک این طرح سالانه ۵٫۱ میلیارد نرمال متر مکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه سرویسهای جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم عسلویه) تامین شود.

این طرح همسو با توسعه صنایع پتروشیمی و همچنین استفاده از گازهای استحصالی منطقه عسلویه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال با مالکیت ۵١ درصدی بخش خصوصی و ۴٩ درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.

ارسال نظر