کد خبر : 35427

شازند هم آرام گرفت

شازند هم آرام گرفت

پتروتحلیل- انتظار کاهش قیمت در گروه پلی پروپیلن ها امروز سبب شد تا معاملات این گروه از کالاها با بی رونقی دنبال شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب پتروشیمی شازند نیز که در صدر جذاب های بورسی قرار دارد، امروز آرامش را برای محصولات پلیمری خود تجربه کرد.

این در حالی است که همبستگی نفت و پلیمر کاهش یافته و از این رو بازار محصولات شیمیایی تحت تاثیر نفت، معاملاتی با هیجان را دنبال می کند. به طوری که در هفته گذشته هم تولیدکننده هایی مانند شازند که بازاری انحصاری دارند، در کانون توجه قرار داشته و اکثر محصولات آنها با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفت.

برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ علاوه بر انحصاری بودن بازار شازند، این مجتمع عرضه های خود را نیز کاهش داده و به این ترتیب بازار را با التهاب بیشتری روبه رو کرده است.

با این حال امروز معاملات شازند هم آرام و بی رونق در گروه پلی پروپیلن ها برگزار شد.

به این ترتیب پلی پروپیلن نساجی HP552R شازند با حجم ۴۰ تن و با قیمت پایه ۳ هزار و ۲۸۹ تومان معامله شد. پلی پروپیلن نساجی HP510L شازند هم مشتری نداشت. بخشی از عرضه پلی اتیلن سبک خطی (پودر) ۰۲۰۹AA این مجتمع هم وارد سیستم مچینگ شد، همچنین

پلی پروپیلن پزشکی V30GA پتروشیمی شازند که به صورت سلف و با حجم ۱۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۱۱۱۰ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۴۱۹ تومان خریداری شد.

به این ترتیب امروز تنها پلی پروپیلن شیمیایی RP340Rپلی پروپیلن جم به میزان ۴۴۰ تن عرضه و ۲۰۰۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۷۸ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۴ هزار و ۳۹ تومان رقم خورد.

در همین حال محصولاتی همچون پلی پروپیلن نساجی HP552R و پلی پروپیلن شیمیایی EP440L و پلی پروپیلن شیمیایی EP548Rجم، پلی پروپیلن نساجی SF060و پلی پروپیلن نساجی PYI250 پلی نار تقاضایی کمتر از عرضه داشتند و با قیمت پایه مورد داد وستد قرار گرفتند.

همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹، پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX3 پتروشیمی شازند، پلی اتیلن سنگین بادی BL3 پلیمر کرمانشاه هم روز آرامی را پشت سر گذاشته و به ترتیب با حجم های ۸۰، ۶۰۰ و ۹۶ تن و با قیمت پایه خریداری شدند.

پلی اتیلن سبک خطی ۲۲۴۰۲ پتروشیمی مهاباد نیز به میزان ۲۴ تن با قیمت پایه ۳ هزار و ۶۹۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

پلی پروپیلن نساجی ZH550J و پلی پروپیلن نساجی ZH552R نویدزرشیمی هم امروز به ترتیب با حجم ۸۴ و ۲۷۳ تن و با قیمت پایه ۳ هزار و ۲۸۹ تومان مورد معامله قرار گرفتند.

بخشی از عرضه گریدهای Z30S و C30S پتروشیمی مارون هم امروز وارد سیستم مچینگ شد و تنها گرید پلی پروپیلن شیمیایی MR230C این مجتمع تقاضایی بیش از عرضه داشت، این کالا با حجم ۶۶۰ تن عرضه شد و تقاضایی معادل ۱۵۴۰ تن داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۸۷۸ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۸۹ تومان رقم خورد.

ارسال نظر