کد خبر : 35339

زایلین مخلوط «بندرامام» گران شد

زایلین مخلوط «بندرامام» گران شد

پتروتحلیل- تأخیر در بارگیری زایلین مخلوط پتروشیمی بندر امام در هفته جاری سبب شد تا قیمت این کالا در بازار آزاد با افزایش روبه رو شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، کارشناسان بازار از تاخیر در بارگیری زایلین مخلوط بندرامام در هفته جاری خبر می دهند، این در حالی است که قیمت پایه زایلیلن در هفته جاری ۴۸ تومان نسبت به دو هفته قبل گران شد و به نرخ ۲ هزار و ۱۵۲ تومان رسید.

منابع خبری نزدیک به پتروشیمی بندرامام از تخلیه و بارگیری مجدد زایلین مخلوط این مجتمع به دلیل آف بودن محموله خبر می دهند، این در حالی است که پتروشیمی بندرامام به مصرف کنندگان اعلام کرده که یک تا سه روز آینده، محموله های آنها بارگیری خواهد شد.

تاخیر در بارگیری زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام سبب شد تا نرخ این کالا در بازار آزاد به رقم ۲ هزار و ۷۵۰ تومان در هر کیلو برسد.

وی افزود: پیش از مشکلات بارگیری نرخ این کالا در بازار آزاد ۲ هزار و ۶۳۰ تا ۲ هزار و ۶۴۰ تومان در هر کیلو پیشنهاد می شد.

قرار داشتن در فصل مصرف زایلین مخلوط یکی از دلایل افزایش تقاضا برای خرید این کالا است.

در همین حال قیمت حواله بارگیری زایلین مخلوط در هفته گذشته ۲ هزار و ۳۸۰ تومان و در هفته جاری ۲ هزار و ۴۳۰ تومان توسط فروشندگان پیشنهاد شده است.

زایلین به عنوان یک حلال مورد استفاده قرار می گیرد، همچینین از کاربردهای دیگر آن استفاده در صنایع چرم‌سازی، رنگ سازی، لاستیک‌سازی و چاپ است.

ارسال نظر