کد خبر : 35204

پیش بینی ها از بازار «آکریلونیتریل بوتادین استایرن»

پیش بینی ها از بازار «آکریلونیتریل بوتادین استایرن»

پتروتحلیل- کاهش تقاضا در چین همچنان برای یک هفته دیگر موجب افت قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، همچنین علیرغم روند صعودی قیمت های آکریلونیتریل، بوتادین و نقت خام، پایین رفتن قیمت های استایرن در بازار نقدی موجب کاهش بیشتر قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن شده است.

در هفته گذشته قیمت های استایرن در بازار نقدی بیش از پیش کاهش یافت اگرچه قیمت های نفت خام در بورس کالای نیویورک در بازار معاملات آتی همچنان در حدود ۴۶ دلار در هر بشکه می باشد. قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن وارداتی از دو هفتۀ گذشته شاهد کاهش ۶۰ و ۲۰ دلاری به ترتیب در بازه های پایینی و بالایی محدوده قیمتی بوده اند و بین ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ دلار در هر تن (CIF) گزارش شده اند. در این محدوده قیمتی محموله های وارداتی از کره جنوبی در رقم ۱۲۷۰ دلار در هر تن قرار داشته اند و یک تاجر مستقر در هنگ کنگ گزارش کرده است که آن ها محصولات تایوانی را بین ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۵ دلار در هر تن معامله کرده اند.

یک تولیدکننده کره جنوبی گزارش داده است: «فروشندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن در تلاشند تا میزان محصولات خود در انبارها را کاهش دهند اما تقاضا هنوز پایین است. پیش بینی می کنیم، روند نزولی فعلی تا پایان ماه ادامه یابد.» یک تولیدکننده تایوانی قیمت های خود را با ۲۰ دلار کاهش به ۱۳۰۰ دلار در هر تن (CIF) رسانده و گزارش داده که با این وجود هنوز حاضر به مذاکره بر سر قیمت هایش است. در این میان، در بازار داخلی چین، قیمت ها روندی ثابت و کاهشی را دنبال کردند.

یک تولیدکننده داخلی گزارش داده است که آن ها به سبب افت تقاضا و پایین رفتن قیمت های استایرن، قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن خود را کاهش داده اند. یک تاجر اظهار داشته است: «ما در تلاشیم تا انبارهایمان را خالی کنیم زیرا پیش بینی می کنیم در روزهای آتی قیمت ها همچنان کاهش یابند. خریداران تنها به میزان نیازشان خرید می کنند و ترجیح می دهند میزان انبار محصولاتشان پایین باشد. رشد اقتصادی چین پایین تر از سطح انتظارات ماست.»

پیش بینی می شود با توجه به افت تقاضا و پایین رفتن قیمت های استایرن، قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن همچنان کاهش یابند. یک تاجر گفته است که روند قیمت ها در این بازار کاهشی باقی خواهند ماند زیرا ماه های جوئن تا سپتامبر فصل کاهش تقاضا برای این محصول است. قیمت های آکریلونیتریل در هفته گذشته با ۱۵ دلار افزایش به ۱۰۴۰ دلار در هر تن (CFR) رسیده و بوتادین نیز با ۵ دلار افزایش، ۱۱۲۵ دلار در هر تن گزارش شده است.

ارسال نظر