کد خبر : 3500

کمبود خوراک پتروشیمی ها حل نمی‌شود

بهره برداری از فازهای ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی که برای رفع مشکلات خوراک اتان واحدهای گازی پتروشیمی به ویژه واحدهای قرار گرفته در منطقه ویژه اقتصادی پارس هدفگذاری شده بود امسال به تولید نخواهند رسید. به گزارش تسنیم، بنا بر اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بخشی از فازهای ۱۵ و ۱۶ و قسمتی از شیرین سازی پالایشگاه فاز ۱۷ تا پایان سال به بهره برداری می رسد که با توجه به نیاز داخلی مصرف گاز و نیاز پروژه های صادراتی، سهمی از این بهره برداری حداقلی پارس جنوبی به پتروشیمی نمی رسد.
رمضان اولادی مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به خبرنگار تسنیم گفت: بهره برداری از فازهای ۱۵، ۱۶،۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی و تخصیص اتان تولیدی این چهار فاز به پتروشیمی، مشکلات خوراک واحدهای گازی مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه پارس (عسلویه) را حل می کند.
بسیاری از فعالان صنعت پتروشیمی که مجتمع های تولیدی شان در بخش بالادستی پتروشیمی با خوراک گاز فعالیت می کند، کمبود خوراک را عامل اصلی فاصله بین ظرفیت اسمی و تولید واقعی محصولات پتروشیمی می دانند. سیدرحیم شریف موسوی مدیرعامل پتروشیمی مارون که مجتمع تحت مدیریتش بزرگترین مگاالفین جهان است،پیش تر گفته بود:‌ مجتمع پتروشیمی مارون هم اکنون با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی نصب‌شده خود در حال فعالیت است و در صورتی که خوراک این مجتمع به صورت کامل تأمین شود ۷۰ درصد این فاصله بین ظرفیت اسمی و تولید واقعی کاهش خواهد یافت.
ارسال نظر