کد خبر : 34983

اختلاف قیمت پلی پروپیلن رافیا و فیبر به ۱۰۰ دلار رسید

اختلاف قیمت پلی پروپیلن رافیا و فیبر به ۱۰۰ دلار رسید

پتروتحلیل- پس از آغاز روند کاهشی در اواخر ماه آوریل قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا وارداتی در ترکیه نسبت به گرید فیبر شاهد کاهش بیشتری بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده های ChemObris قیمت پلی پروپیلن وارداتی گرید رافیا بطور متوسط ۴۶ دلار در هر تن کاهش یافته در حالی که در مدت زمان مشابه قیمت پلی پروپیلن گرید فیبر شاهد ۲۶ دلار در هر تن کاهش بوده است.

در این هفته اختلاف قیمت بین این دو محصول در بازار واردات برای برخی از منابع به ۱۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا و فیبر وارداتی از منابع خاورمیانه (CIF، مشمول ۶/۵ درصد عوارض) به ترتیب ۱۰۱۰ تا ۱۰۴۰ دلار و ۱۱۰۰ تا ۱۱۴۰ دلار در هر تن گزارش شده اند. همینطور قیمت پلی پروپیلن گرید رافیا و فیبر وارداتی از ایران (CPT، مشمول ۶/۵ درصد عوارض) به ترتیب ۱۰۵۰ دلار و ۱۱۳۰ تا ۱۱۴۵ دلار در هر تن گزارش شده اند.

فروشندگان تأیید می کنند که تقاضا برای گرید رافیا وضعیت بسیار بدتری را از خود نشان داده و عرضه برای این محصول نسبت کافی است. یک تاجر اظهار داشته است: «خریداران میزان کافی محصول را در ماه فوریه، مارس و آوریل خریداری کرده اند. باتوجه به اینکه هنوز محموله هایی در حال ارسال هستند، این روزها سازندگان ساک و کیف های بزرگ عجله ای برای خرید ندارند.»

ارسال نظر