کد خبر : 34965

کاهش قیمت های پلی اتیلن با فرارسیدن فصل افت تقاضا

کاهش قیمت های پلی اتیلن با فرارسیدن فصل افت تقاضا

پتروتحلیل- در هفته گذشته با وارد شدن چین به فصل افت تقاضا برای پلی اتیلن قیمت های این محصول کاهش یافتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک تاجر اظهار کرده است: «خریداران در انتظار پایین تر رفتن قیمت ها پیش از فصل افت تقاضا غالبا به حاشیه رفته اند. شنیده ایم که برخی تاجران به دنبال صادرات مجدد محموله هایشان به ویتنام هستند.» تاجر دیگری گزارش کرده برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم از خاورمیانه به صورت (CIF) قیمت ۱۱۵۰ دلار و برای پلی اتیلن سنگین گرید الیاف از هند ۱۱۷۰ دلار در هر تن را دریافت کرده است.

این تاجر گفته است «به نظر می رسد تقاضا در ماه آوریل به اوج خود رسید و در حال حاضر افت تقاضا در حال پایین کشیدن قیمت ها است. ما برای محموله هایی که پیش تر خریداری کرده ایم در حال ضرر دادن هستیم زیرا نمی توانیم با قیمت هایی برابر یا بالاتر آن ها را بفروشیم.» قیمت های محصولات وارداتی از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض گمرکی به صورت (CFR) برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم بین ۱۱۳۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن، برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم بین ۱۱۰۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن و برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم ۱۱۸۰ دلار در هر تن گزارش شده اند.

اکثر معامله کنندگان پیش بینی می کنند باتوجه به پایین رفتن فصلی تقاضا در کوتاه مدت قیمت های پلی اتیلن همچنان کاهش یابند. یک معامله کننده مستقر در چین گزارش کرده است: «وضعیت تقاضا برای نیمه دوم سال جاری نامعین باقی خواهد ماند زیرا احتمال می رود مصرف محصولات نهایی به میزانی که پیش بینی می شد رشد نداشته باشد مگر آنکه دولت اقدامات بیشتری را برای تحریک اقتصاد صورت دهد.» قیمت های اتیلن وارداتی از آسیای شمال شرقی در هفته گذشته بالا باقی ماند و داده های شاخص قیمت پایگاه تحلیلی ChemObris نشان می دهد پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین، نسبت به اتیلن با تخفیف معامله می شوند.

ارسال نظر