کد خبر : 34882

قراردادهای نفتی جدید ایران تا ماه جولای آماده می شود

قراردادهای نفتی جدید ایران تا ماه جولای آماده می شود

پتروتحلیل- به گزارش رسانه های محلی قراردادهای جدید گاز و نفت ایران با شرکت های نفتی بین المللی از ماه جولای به اجرا در خواهند آمد. رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت گفته است که آن ها قصد دارند مناقصه های نفتی را در ماه جولای اعلام کنند.

به گزارش «پتروتحلیل»، این قراردادهای جدید گاز و نفت به سیستم خرید متقابل که از سفارش ذخایر یا دریافت سهم دارای حق مالی در شرکت های ایرانی از طرف شرکت های خارجی ممانعت می کرد، پایان می دهد. تحلیل گران اظهار کرده اند که ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی به منظور جبران زمان های از دست رفته در دوران تحریم در تلاشند تا فرصت های ممتاز بیشتری را ایجاد کنند.

اکثر تحریم های ایران در ماه ژانویه و در پی توافق هسته ای ایران با ۶ قدرت بزرگ از جمله ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، چین، روسیه و آلمان لغو شدند. از زمان برداشته شدن تحریم ها ایران به تدریج تولید خود را برای بازیابی سهم خود از بازار افزایش داده است.

مقامات ایرانی پیش بینی می کنند تولید نفت این کشور تا ۲۰ ژوئن به میزان پیش از تحریم ها برسد. جوادی اظهار کرده است که ایران بعد از افزایش تولید نفتش به میزان پیش از تحریم ها می تواند به در گفتگوهای اوپک در مورد طرح فریز تولید نفت ملحق شود و با این علامت را داده که ایران تمایل بیشتری برای همکاری با دیگر اعضای اوپک در مورد طرح فریز تولید نفت در جلسه بعدی این کارتل که در تاریخ ۲ ژوئن در وین برگزار می شود، دارد.

ارسال نظر