کد خبر : 34639

جو ثابت و کاهشی در بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین

جو ثابت و کاهشی در بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین

پتروتحلیل- در چین جو بازارهای داخلی و صادراتی آکریلونیتریل بوتادین استایرن در هفته گذشته وضعیت ثابت و کاهشی داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، برخی معامله کنندگان می گویند اخیراً تقاضا در این بازار به دلیل پایین آمدن قیمت استایرن کاهش یافته است. دامنه کلی قیمت آکریلونیتریل بوتادین استایرن وارداتی به چین بین ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که در بازار داخلی قیمت های این محصول از هفته قبل ثابت بوده یا ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوان (۱۵ تا ۳۱ دلار) در هر تن کاهش داشته اند. یک تولیدکننده دستگاه های تهویه هوا و یخچال اعلام کرده است در این هفته از سوی یک تولید کننده داخلی پیشنهادی با کاهش ۲۰۰یوانی (۳۱ دلاری) در هر تن دریافت کرده است.

نماینده ی یک تولید کننده تایوانی گفته است: «با خودداری برخی خریداران از انجام معاملات جدید به دلیل کاهش قیمت های استایرن میزان تقاضا کاهش یافته است. ما در حال حاضر در تنگنا برای فروش نیستیم اما احتمال دارد تا پایان ماه تحت فشار قرار بگیریم.»

خریداری که اعلام کرده پیشنهادی برابر با رقم بازه پایینی محدوده قیمتی محصولات صادراتی دریافت کرده اشاره کرده است: «از آنجا که خریداران در انبارهایشان ذخایر کافی دارند درحال حاضر عجله ای برای خرید محصولات جدید ندارند. این در حالی است که سهم تخصیص یافته اکریلونیتریل بوتادین استایرن برای برخی کشورها از جمله تایوان و مالزی در این روزها کمی محدود است.»

به نظر می رسد بازار اکریلونیتریل بوتادین استایرن در روزهای آتی همچنان روند ثابت و کاهشی خود را حفظ کند. طبق پیش بینی برخی معامله کنندگان با نزدیک شدن پایان فصل تعطیلی کارخانه برای فعالیت های حفظ و نگهداری فروشندگان بیشتری قیمت های خود را کاهش خواهند داد. به علاوه کاهش قیمت های استایرن و نفت خام به این بازار برای کاهش قیمت ها فشار وارد خواهد آورد.معامله کنندگان نسبت به بازار بی ثبات نفت خام خوش بین نیستند.

قیمت ها در این بازار پس از اینکه کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت نتوانستند بر سر توقف موقت تولید در دوحه به توافق برسند با روند کاهشی هفته را آغاز کردند. در اخبار مربوط به خوراک پتروشیمی ها آمده است، قیمت های اکریلونیتریل در بازار نقدی چین به صورت (CFR) با افزایش ۲۰ دلاری در هر تن به ۹۷۰ دلار در هرتن رسیده است و بوتادین با ۲۵ دلار افزایش در رقم ۱۰۳۰ دلار در هر تن قرار گرفته است.

ارسال نظر