کد خبر : 34578

کاهش قیمت های پلی اتیلن با پایان فصل اوج تقاضا

کاهش قیمت های پلی اتیلن با پایان فصل اوج تقاضا

پتروتحلیل-با پایین رفتن تقاضا در پی پایان فصل افزایش فروش گریدهای فیلم برای استفاده های کشاورزی قیمت های پلی اتیلن در چین روندی نزولی داشتند و طبق گزارشات چندین تاجر به دنبال کسب سود بیشتر گزینه های صادرات مجدد (صادرات محصولات وارداتی) محصولاتشان را در نظر دارند.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک تاجر که پلی اتیلن سنگین گرید فیلمِ از منابع خاورمیانه ای به صورت (CIF) را به قیمت ۱۱۴۰ دلار در هر تن پیشنهاد می دهد، اظهار کرده است: «ما اخیرا توانستیم با صادرات مجدد محصولات به ویتنام قراردادهایی را با قیمت ۱۲۲۵ دلار در هر تن منعقد کنیم باتوجه به محیا بودن فرصت آربیتراژ بین چین و آسیای جنوب شرقی قصد داریم تا بیشتر به صادرات مجدد محصولات بپردازیم.

اکثر خریداران در حال حاضر نیازهای خودشان را از بازار داخلی برطرف می کنند و ممکن است قیمت های محصولات وارداتی برای رقابت با محصولات داخلی تا رقم ۱۱۱۰ دلار در هر تن (CIF) سقوط کند و معتقدیم این مسئله در هفته های آتی موجب ادامه این روند نزولی خواهد شد.»

تاجر دیگری گزارش داده است پیشنهادهای دریافتی او برای محصولات وارداتی از خاورمیانه به صورت (CIF) با ۲۰ دلار کاهش برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم ۱۱۴۰ تا ۱۱۶۰ دلار در هر تن و برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم ۱۱۴۰ تا ۱۱۷۰ دلار در هر تن بوده اند. این تاجر اضافه کرده است: « در این روزها تعداد قراردادهای منعقد شده کم است و ما معتقدیم قیمت ها در این بازار هنوز برای کاهش جا دارند.

با این وجود ما معتقدیم قیمت های محصولات وارداتی به سبب عرضه کمتر نسبت به قیمت های محصولات داخلی کاهش نسبتا کمتری خواهند داشت. قیمت های محصولات وارداتی به چین (CFR) از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض بدون تغییر بوده یا کاهش ۵ تا ۵۰ دلاری داشتند و برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم ۱۱۵۰ تا ۱۲۶۰ دلار، برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم ۱۱۱۰ تا ۱۱۹۰ دلار و برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم ۱۱۲۰ تا ۱۲۳۰ دلار در هر تن بودند.

پیش بینی می شود در روزهای آتی قیمت های پلی اتیلن با کاهش تقاضا در پی پایان فصل اوج فروش برای این محصول شاهد کاهش بیشتری باشد و گفته می شود عرضه در بازار داخلی کافی است. با این وجود میزان هرگونه کاهش قیمتی متعادل خواهد بود زیرا قیمت های اتیلن در بازار نقدی در حال حاضر نسبت به قیمت های پلی اتیلن در بازار وارداتی بیشتر هستند که نشان می دهد تولیدکنندگان غیر یکپارچه در حال ضرر دادن هستند.

ارسال نظر