کد خبر : 34453

پلی پروپیلن های ترکیه به بالاترین قیمت در هفت ماه اخیر رسیدند

پلی پروپیلن های ترکیه به بالاترین قیمت در هفت ماه اخیر رسیدند

پتروتحلیل- قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی ترکیه بعد از رسیدن به پایین ترین میزان خود از شروع ماه فوریه سال جاری روندی صعودی داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های این محصول از آن زمان و پس از گذشت بیش از ۸ ماه نزول، هم از طرف تولیدکنندگان داخلی و هم توزیع کنندگان روند ثابت افزایشی داشته است. طبق داده های پایگاه اطلاع رسانی ChemObris قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی ترکیه به بالاترین میزان خود در ۷ ماه اخیر رسیده است.

یکی از عوامل اصلی در پس این افزایش سریع قیمت ها کنترل فعالیت های انبار سازی این محصول از طرف تاجران در مدت کاهش قیمت ها بوده است. کمبود عرضه در بازار واردات نیز که موجب شد سازندگان محصولات نهایی از روی ترس مخصوصا در اواخر فوریه و نیمه اول مارس دست به خرید بزنند نیز بر این مسئله افزود. افزایش قیمت ها در بازار وارداتی با افزایش قیمت های انرژی نیز همراه شد و در این مدت موجب وارد آمدن فشار بر توزیع کنندگان برای افزایش قیمت ها گردید. داده ها نشان می دهد که قیمت ها در یک دوره دو ماهه نزدیک به ۳۰۰ دلار در هر تن افزایش یافتند.

خریداران تأیید می کنند که قیمت های دریافتی آن ها از تبدیل کنندگان بطور هفتگی افزایش یافته است. پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی نسبت به هفته گذشته ۳۰ دلار در هر تن افزایش یافته است در حالیکه تمایل برای انعقاد قرارداد با قیمت های نزدیک یا برابر با رقم های بازه بالایی قیمتی پایین می باشد.

خریداران اظهار کرده اند: «فروشندگانی که انبار محصولاتشان رو به کاهش است قیمت های بالایی را پیشنهاد می دهند در حالیکه ممکن است در هفته هایی آتی خریداران در مقابل انجام خریدهایشان با این قیمت ها از خود مقاومت نشان دهند.»

یک تولیدکننده کیف گزارش داده است که او در حال حاضر در بازار فعالیت ندارد زیرا محموله هایی که قبلا خریداری کرده است این روزها به دست او می رسند. این تولیدکننده اضافه کرد: «با این وجود اگر قیمت های مناسبی را پیدا کنیم ممکن است در روزهای آتی در این ماه نیز محصولاتی را خریداری کنیم. نسبتا فروشندگان بیشتری در این هفته با ما تماس گرفته اند.» تولیدکننده دیگری استدلال کرده است: «وقتی عرضه از طرف منابع ثابت در بازار وارداتی و تولیدکننده داخلی بیشتر شود، از سرعت این روند افزایشی قیمت ها کاسته خواهد شد. این روند رو به افزایش قیمت ها زمانی آغاز شد که بجای آنکه تقاضا پایین برود عرضه محصولات کاهش یافت. لازم به ذکر است که به سبب مشکلات مربوط به گردش پول وضعیت تقاضا در بازار محصولات نهایی مناسب نمی باشد.»

ارسال نظر