کد خبر : 34154

پیش بینی ها از تغییر وضعیت «پلی پروپیلن» در اواخر آوریل

پیش بینی ها از تغییر وضعیت «پلی پروپیلن» در اواخر آوریل

پتروتحلیل- قیمت های پلی پروپیلن در چین از اوایل ماه ژانویه روندی افزایشی داشته اند و طبق داده های شاخص قیمت پایگاه تحلیلی ChemObris قیمت های این محصول در این مدت بطور متوسط ۱۸۸ دلار در هر تن (CFR) افزایش یافته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، داده ها همچنین نشان می دهند که قیمت های پلی پروپیلن وارداتی در حال حاضر از اوایل ماه اکتبر سال گذشته در بالاترین میزان خود قرار دارند. چندین معامله کننده تأیید کرده اند که به سبب کمبود عرضه و در جریان بودن تعطیلی کارخانه ها برای فعالیت های حفظ و نگهداری، قیمت ها در کوتاه مدت روند افزایشی خود را حفظ خواهند کرد در حالیکه دیگر معامله کنندگان بر این عقیده اند که روند افزایشی فعلی با شروع به کار مجدد کارخانه ها در اواخر ماه آوریل سرعت خود را از دست خواهد داد.

یک تاجر در Ningbo گزارش داده است: «قیمت های پلی پروپیلن به سبب عرضه کم این محصول برای یک هفته دیگر به افزایش خود ادامه خواهند داد و ما پیش بینی می کنیم برای چند هفتۀ آینده نیز قیمت ها همچنان افزایش بیابند. با این وجود معتقدیم که سرعت این روند افزایشی با شروع به کار مجدد کارخانه های پلی پروپیلن در اواخر آوریل و اوایل مِی کند خواهد شد.» تولیدکنندۀ دیگر اشاره کرده است با توجه به افزایش سریع قیمت ها تقاضای پلی پروپیلن در چین آنچنان بالا نیست و اظهار داشته است: «ما احساس می کنیم که بازار تا اوایل آوریل روند افزایشی خود را حفظ کند. با این وجود احتمال می رود با شروع به کار مجدد چندین کارخانه و برطرف شدن مشکلات عرضۀ این محصول، این روند تغییر کند.»

در اخبار تولید آمده است شرکت Sinopec Maoming قصد دارد تا خط تولید پلی پروپیلن شماره یک خود با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال و خط تولید پلی پروپیلن شماره دو خود با ظرفیت تولید ۱۷۰ هزار تن در سال را به ترتیب در تاریخ های ۴ و ۲۳ آوریل مجددا فعال کند.

پالایشگاه Zhenhai واحد تولید پلی پروپیلن ۵۰۰ هزار تنی خود را در اوایل مِی برای دوره ۴۵ روزه تعطیل کرد و شرکت پتروشیمی Sinopec-Sk Wuhan نیز قصد دارد دو خط تولید پلی پروپیلنِ خود را در مجموع با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن به منظور فعالیت های حفظ و نگهداری از اوایل ماه آوریل تا اواسط مِی تعطیل کند. به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت Shenhua Charcoal Chemical Industry قصد دارد واحد پلی پروپیلنِ ذغالیِ خود با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال را در یکم آوریل تعطیل کند. انتظار می رود این واحد فعالیت خود را ۹ مِی از سر بگیرد. علاوه بر این تعطیلی ها معامله کنندگان چینی همچنین گزارش داده اند که محدودیت های عرضه از منابع خاورمیانه نیز در کوتاه مدت برطرف خواهد شد.

ارسال نظر