کد خبر : 34119

راه اندازی فاز دوم «کاویان» در گرو تامین خوراک

پتروتحلیل- فاز دوم پتروشیمی کاویان، همزمان با تامین خوراک پایدار از فازهای ١۵ و ١۶ و ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در نیمه دوم امسال با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رمضان اولادی، مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به فعالیت مطلوب فاز نخست این مجتمع در سال ٩۴ اظهار کرد: با افزایش تولید اتان از فازهای ١۵ و ١۶ و ١٧ و ١٨ انتظار می رود به تدریج حجم خوراک دریافتی این مجتمع افزایش یابد.

وی با اعلام آمادگی کامل فاز دوم پتروشیمی کاویان برای دریافت خوراک، افزود: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده امید است امسال با تمام ظرفیت خوراک مجتمعهای پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب تامین شود.

اولادی با بیان این که اتیلن ارسالی پتروشیمی کاویان افزون بر پتروشیمی پلیمر کرمانشاه و ایلام به چند مجتمع دیگر در مسیر خط لوله تحویل می شود، گفت: پتروشیمی های لرستان و مهاباد نیز از پارسال خوراک مورد نیاز را به طور محدود دریافت کرده اند و امسال پتروشیمی کردستان نیز خوراک مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان تصریح کرد: در صورت تامین کامل خوراک، آمادگی داریم تا اتیلن مورد نیاز دیگر مجتمعهای پتروشیمی را تامین کنیم.

مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه دو میلیون تن ظرفیت تولید است. اتیلن تولیدی این مجتمع از طریق خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمیهای لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمیهای منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای ۴ و ۵ و ٩ و ١٠ پارس جنوبی دریافت می شود که با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی این مجتمع افزایش می یابد.

ارسال نظر