کد خبر : 34006

مقاومت در برابر افزایش بهای خوراک پتروشیمی ها

مقاومت در برابر افزایش بهای خوراک پتروشیمی ها

پتروتحلیل- قیمت های پلی اتیلن وارداتی چین در بازار نقدی در هفته گذشته متفاوت بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، باتوجه به اینکه برخی توزیع کنندگان معتقدند قیمت های پلی اتیلن به بالاترین حد خود رسیده اند، در اوایل هفته قبل قیمت های این محصول پایین رفتند.

از این رو آن ها در تلاش برای فروش محصولات بیشتر قیمت های خود را به میزان جزئی کاهش دادند. با این وجود، افزایش ادامه دار قیمت های پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی موجب افزایش اعتماد به نفس در این بازار شد. اکثر توزیع کنندگان نسبت به فروش محصولاتشان با قیمت های پایین تر بی میل بوده و در حاشیه قرار گرفته و منتظر بودند روند قیمتی واضح تری پدیدار شود.

در این میان برخی از عرضه کنندگان خارجی اعلام کردند که قیمت های محصولات خود برای ماه آوریل را افزایش داده اند که این امر موضع فروشندگان برای بالا نگه داشتن قیمت ها را تقویت کرد.

دورنمای این بازار نامعین است. برخی از معامله کنندگان در این بازار معتقدند تعطیلی برخی کارخانه ها در خارج از این کشور همچنان در هفته های آتی موجب بالا ماندن قیمت ها خواهد شد. بعلاوه افزایش قیمت های نفت خام و اتیلن نیز زمینه را برای روند افزایشی قیمت های پلی اتیلن آماده کرده اند. با این حال، برخی توزیع کنندگان نگران هستند که بهای پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی برای مدت زیادی بالا باقی نماند و برخی از کاربران نهایی محصولات نسبت به افزایش بهای خوراک پتروشیمی ها مقاومت خواهند کرد.

ارسال نظر