کد خبر : 33914

پتروشیمی «کردستان» در مرحله پیش راه اندازی قرار گرفت

پتروتحلیل- مدیرعامل پتروشیمی کردستان با اشاره به پیشرفت حدود ٩٧ درصدی این طرح گفت: طرح در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد و امیدواریم در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فریدون خالدزاده مقدار پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی کردستان را حدود ٩٧ درصد عنوان و اظهار کرد: ساخت این طرح پتروشیمی با شتاب ادامه دارد و امیدواریم این مجتمع در نیمه نخست سال ٩۵ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل پتروشیمی کردستان با بیان این که ظرفیت تولید برای این طرح ٣٠٠ هزار تن پیش بینی شده است، گفت: با رسیدن به مرحله بهره برداری و در صورت تامین خوراک مورد نیاز، امکان تولید با تمام ظرفیت فراهم خواهد شد.

پتروشیمی کردستان در زمینی مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢۵٣ میلیون یورو و ٢٨٢٩ میلیارد ریال در حال ساخت است؛ بکارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگیهای بارز در این طرح به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، خوراک پتروشیمی کردستان از خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد و به این منظور تامین خوراک پتروشیمی های ایلام، لرستان، مهاباد و کردستان از اولویتهای شتاب بخشی به اجرای خط لوله اتیلن غرب به شمار می رود و تکمیل اجرای این خط لوله می تواند سهم بزرگی در توسعه صنعتی غرب کشور و نیز اشتغالزایی در این منطقه داشته باشد.

ارسال نظر