کد خبر : 33528

موضع محکم تولیدکنندگان «پی وی سی» ایران

موضع محکم تولیدکنندگان «پی وی سی» ایران

پتروتحلیل- معامله کنندگان در هند گزارش داده اند باتوجه به بالا رفتن تقاضا و موضع محکم فروشندگان بر قیمت هایشان، بازار پی وی سی شاهد افزایش قیمت ها برای محصولات عرضه شده در ماه مارس بوده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک شرکت بزرگ تایوانی (فرموسا) قیمت های پی وی سی خود برای ماه مارس را با افزایش اعلام کرده و اکثر معامله کنندگان معتقدند که این قیمت ها از طرف خریداران پذیرفته خواهد شد و برخی از منابع اظهار کرده اند که ممکن است بالا رفتن قیمت ها پی وی سی وارداتی موجب شود تولیدکنندگان داخلی در بازار نقدی پس از بالا بردن قیمت هایشان در هفته گذشته همچنان به این امر ادامه دهند.

طبق داده ها قیمت های پی وی سی وارداتی به هند در هفته اخیر شاهد افزایش قابل توجهی بوده و به بالاترین میزان خود از نوامبر ۲۰۱۵ رسیده است. افزایش قیمت اخیر همچنین به روند کاهشی که موجب رسیدن قیمت ها به پایین ترین میزان خود در سال ۲۰۱۵ - ۲۰۱۶ شده بود، پایان داد.

یک تبدیل کننده مواد پتروشیمی اظهار کرده است: «ما معتقدیم با توجه به وضعیت خوب تقاضا این شرکت بزرگ تایوانی به هدف خود برای افزایش قیمت ها در این ماه دست خواهند یافت. خوشبختانه ما در هفته های گذشته مقداری محصول خریداری کرده ایم بنابراین عجله ای برای خرید محصولات جدید نداریم. ما انتظار داریم در هفته آینده از فروشندگان ژاپن و آمریکای جنوبی پیشنهادهای جدیدی را دریافت کنیم.»

یک تاجر اضافه کرده است: «ما شنیده ایم که این شرکت بزرگ تایوانی قادر خواهد بود بدون مشکل محصولاتش را به فروش برساند. ما پیشنهادهای بالاتری را برای محصولات ایرانی دریافت کرده ایم و عرضه کننده‌مان موضع محکمی بر قیمت های خود دارد. احساس می کنیم، بالا رفتن تقاضا برای محموله های وارداتی ممکن است موجب شود در روزهای آتی تولیدکنندگان داخلی قیمت های خود را افزایش دهند.»

تاجر دیگری گزارش داده است که برای پی وی سی کره جنوبی پیشنهادهایی برابر قیمت های اعلامی شرکت بزرگ تایوانی دریافت کرده است. این تاجر اظهار داشته است: «باتوجه به میزان خوب تقاضا قیمت ها در حال افزایش هستند و بسیاری از خریداران به سبب اینکه در هفته های گذشته در حجم کم خرید صورت داده اند، ذخیره محصولات کمی دارند.

طبق شنیده ها تولیدکنندگان کره جنوبی و ایران با محدودیت تولید برای این ماه مواجه هستند بنابراین عرضه به میزان کمی کم خواهد بود.» تاجر سوم اضافه کرده است: «فصل افزایش تقاضا سر رسیده است و بسیاری از خریداران باتوجه به روند نزولی قیمت ها ذخیره کمی از محصولات را دارا هستند. ما معتقدیم که قیمت ها در ماه های آوریل و می به افزایش خود ادامه خواهند داد.»

ارسال نظر