کد خبر : 33429

پالایشی ها خلاف جهت بازار

پالایشی ها خلاف جهت بازار

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۱۶ واحد به رقم ۷۷ هزار و ۷۰۷ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس آیفکس تنها یک واحد رشد کرد و ۸۲۸ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار امروز روند صعودی پالایشی ها در مقابل روند نزولی اکثر نمادها در صنایع مختلف خودنمایی می کرد. بر این اساس، در پالایش نفت بندرعباس نزدیک به ۴۰ میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت و سهام این پالایشی ۴٫۵ درصد رشد کرد.

در پالایش نفت اصفهان ۴۱ میلیون سهم جابجا شد و ارزش سهام این پالایشی ۴ درصد دیگر افزایش یافت. شراز، شبریز و شاوان بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. نمادهای ونفت، شبهرن، شسپا و شنفت در محدوده مثبت معامله شدند.

در پایان معاملات امروز نفت پارس به منظور برگزاری مجمع افزایش سرمایه متوقف شد. اما در گروه شیمیایی، در نماد پترول ۴۷ میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۴٫۷ درصدی با صف خرید بازار امروز را پشت سرگذاشت. نمادهای فارس، جم، وپترو، تاپیکو و شفارس مثبت بودند. شرکت پتروشیمی آبادان با توجه به اعلام تعدیل درآمد هر سهم متوقف شد. در پتروشیمی فجر که تا امروز ۲۰ درصد سود نصیب سهامداران خود کرده است، ۲۳ میلیون سهم معامله شد و همچنان با صف خرید ۲۳۰ میلیون پرتقاضا ترین شرکت باقی ماند.

ارسال نظر