کد خبر : 33379

توافق بورس کالا و موسسه Platts برای انتشار آمارهای معاملاتی

پتروتحلیل- بورس کالای ایران و موسسه Platts بر سر به اشتراک گذاری اطلاعات بازار به طور هفتگی توسط بورس کالای ایران جهت انتشار در نشریه Platts توافق کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، سردبیر ارشد بازارهای موسسه Platts چهارشنبه هفته گذشته (۲۸ بهمن ماه) به منظور افزایش سطح تعاملات این موسسه با شرکت بورس کالای ایران با مدیران این بورس دیدار کرد.

طی این نشست خانم «دیانا کینچ»، سردبیر ارشد بازارهای موسسه Platts زمینه های همکاری این موسسه با بورس کالای ایران تشریح کرد و دکتر حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران و تعدادی از مدیران و متخصصان بورس کالا نیز خلاصه ای از ساختارها، بازارها، ابزارهای مالی و فرآیندهای عملیاتی بورس کالا را بازگو کردند.

پس از آن مدیرعامل بورس کالای ایران، توضیحاتی در خصوص نقش سیستم های معاملاتی بورس کالا در کشف قیمت عادلانه برای بخش صنعتی کشور به ویژه بازار محصولات صنعتی و معدنی ارائه کرد. پس از آن سلطانی نژاد به انتشار قیمت های محصولات معاملاتی بورس کالای ایران در نشریات بین المللی همچون Argus و ICIS اشاره کرد.

دیانا کینچ با ابراز علاقه مندی به بازار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، بر همکاری بین این بورس و موسسه Platts به منظور فراهم آوردن زمینه های انتشار قیمت های مقاطع تخت و طولی فولاد معاملاتی در بورس کالای ایران تاکید کرد. هر دو طرف بر به اشتراک گذاری اطلاعات بازار به طور هفتگی توسط بورس کالای ایران جهت انتشار در نشریه Platts توافق کردند.

شایان ذکر است این جلسه همکاری اولین جلسه مشترک بورس کالای ایران و موسسه Plattsبه شمار می آید که ممکن است به همکاری های مداوم دو شرکت منتهی شود. در پایان جلسه، کینچ از تالار معاملاتی بورس کالای ایران ملاقات کرد و در جریان فرآیندهای معاملاتی بورس کالا قرار گرفت.

گفتنی است، موسسه Platts که در ۱۹۰۹ میلادی آغاز به کار نموده است، اطلاعات مرتبط با قیمت گذاری محصولاتی از قبیل نفت و گاز، نیرو، پتروشیمی، محصولات صنعتی، کشاورزی و غیره را تحت پوشش قرار می دهد. این موسسه بخشی از نشریه مالی مکگروهیل بوده و با بیش از هزار نفر پرسنل در لندن واقع شده و دارای بیش از ۱۵ دفتر در سراسر دنیاست.

گزارش تصویری حضور نمایندگان موسسه Platts در بورس کالای ایران را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید؛

http://www.imereport.ir/photo/2112/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D9%87-Platts-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7

ارسال نظر