کد خبر : 33262

«فجر» عرضه شد

«فجر» عرضه شد

پتروتحلیل--هشت درصد از سهام پتروشیمی فجر امروز در تالار بورس عرضه شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در معاملات امروز ۸ درصد از سهام پتروشیمی فجر معادل ۲۰۰ میلیون سهم در بورس تهران عرضه شد که سهم این شرکت تازه وارد ۱۱۵۰ تومان قیمت خورد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس ۶۶۷ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۳۷۷ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس آیفکس با صعود ۱۱ پله ای ۸۱۰ واحد شد.

اگرچه معاملات امروز روند صعودی را در پیش گرفت و اکثر نمادها با رشد قیمتی مواجه شدند اما شرکت های گروه شیمیایی معاملات ضعیفی را به نمایش گذاشتند به طوری که نمادهای پترول، پارسان، فارس، تاپیکو، شیراز، کرمانشا، شپدیس و شخارگ با افت قیمت همراه شدند. نمادهای وپترو، شپترو،شکربن و شپلی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. اما در بازار روز چهارشنبه این هفته ۸ درصد (۲۰۰ میلیون سهم) از سهام شرکت پتروشیمی فجر متعلق به شرکت هلدینگ خلیج فارس عرضه شد. از سویی دیگر در بازار امروز نماد "شپنا" بازگشایی شد و پس از معامله ۲۷ میلیون سهم ۴٫۵ درصد افت کرد و ۶۹ واحد شاخص کل بورس را کاهش داد.

نمادهای شاوان و شبریز با افزایش تقاضای خرید در دقایق پایانی با صف خرید همراه شدند. شبندر، شتران و ونفت در محدوده مثبت معامله شدند. نمادهای شراز، شبهرن، شرانل و شنفت با افت قیمت مواجه شدند.

ارسال نظر