کد خبر : 33215

برترین پلیمرسازها

برترین پلیمرسازها

پتروتحلیل- هفته گذشته حجم معاملات محصولات پلیمری به ۳۸ هزارتن رسید که نسبت به هفته ماقبل آن حدود ۱۰ هزارتن کاهش را نشان می دهد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در هفته ای که گذشت پتروشیمی امیرکبیر با ۱۹٫۹۱ درصد ارزش در جایگاه نخست پلی اتیلن سازها قرار گرفت. البته حجم معاملات پتروشیمی بندرامام بیش از پتروشیمی امیرکبیر بود و جایگاه نخست معاملات را از آن خود کرد.

به این ترتیب پتروشیمی بندرامام از نظر حجم معاملات در جایگاه نخست و ارزش معاملات در جایگاه دوم قرار گرفت.

پتروشیمی تندگویان، تبریز و شازند به ترتیب از نظر ارزش معاملات در ردیف های بعدی قرار گرفتند. البته جایگاه چهارم از نظر حجم معاملات در هفته گذشته به پتروشیمی اروند رسید.

کمترین ارزش معاملات نیز در هفته قبل متعلق به پتروشیمی ایلام، پلی نار و رجال بود. همچنین این پتروشیمی ها کمترین حجم معاملات را نیز داشتند.

در همین حال برترین های بازار پلیمری در هفته گذشته از نظر عرضه، تقاضا، حجم و ارزش معاملات مربوط به پی وی سی ۶۵، «ایکس تری» و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ بود، به این ترتیب عرضه پی وی سی در هفته گذشته ۸۹۶۳ تن، تقاضای آن ۱۱۰۶۸ و حجم معاملات این کالا ۸۶۰۳ تن بود.

البته استایرن بوتادین رابرها در هفته گذشته بیشترین حجم عرضه یعنی ۹۸۷۰ تن را به خود اختصاص دادند، اما به دلیل رکود در این بازار با عدم استقبال خریداران روبه رو شدند.

همچنین تقاضای «ایکس تری» نیز با حجم ۷۵۶۰ تن در رتبه دوم برترین های بازار پلیمر قرار گرفت، البته حجم عرضه این کالا با رقم ۴۵۲۰ تن در جایگاه پنجم برترین های بازار قرار داشت.

پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ نیز عرضه ۵۹۰۰ تنی و تقاضایی معادل ۳۵۱۲ تن داشت، حجم معامله آن هم ۳۱۸۶ تن بود.

در جدول و نمودارهای زیر سهم پلیمرسازها در میزان حجم و ارزش معاملات و همچنین برترین های این بازار به تفکیک آورده شده است.

۲۳٫۵

۲۳٫۱

۲۳٫۲

۲۳٫۳

۲۳٫۵

۲۳٫۴

۲۳٫b

۲۳٫b1

۲۳٫b2

۲۳٫b3

ارسال نظر