کد خبر : 33059

انتظار بهبود بازار بطری ها در ماه مارس

انتظار بهبود بازار بطری ها در ماه مارس

پتروتحلیل- هفته گذشته در چین پیش از تعطیلات سال نو قیمت های پلی اتیلن ترفتالات غالبا بدون تغییر بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با این وجود حجم معاملات در این بازار بسیار پایین بود زیرا بسیاری از خریداران به تعطیلات رفته بودند و دیگران نیز تمایلی به انبار محصولات اضافی نداشتند.

قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی به چین به صورت (FOB) در هفته گذشته بین بازه ۷۷۰ تا ۷۹۰ دلار در هر تن گزارش شده اند. یکی از تاجران فعال در شانگهای اظهار کرده است: «قیمت ها در این هفته غالبا بدون تغییر بودند و باتوجه به اینکه اکثر مشتریانمان به استقبال تعطیلات رفته اند کسب و کار ما کاملا کساد است.»

قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از کره جنوبی به صورت (FOB) در رقم ۸۳۰ دلار در هر تن اعلام شده است. یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی گفته است: «در این هفته به سبب نزدیک بودن تعطیلات بازار بسیار آرام بوده است و بعضی از مشتریانمان برای قیمت های پیشنهادی ما که در رقم ۸۳۰ دلار به صورت (FOB) قرار دارند، درخواست تخفیف کرده اند. ما بر قیمت هایمان موضع محکمی داریم و تا چهارشنبه هفته آتی به ارائه پیشنهاد ادامه می دهیم.» هفته گذشته در بازار داخلی چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات شاهد تغییر چشمگیری نبودند. به سبب اینکه فروشندگان انتظار دارند با توجه به آغاز فصل اوج معاملات در ماه مارس وضعیت این بازار شروع به بهبود کند، پیش بینی می شود روند قیمت ها پس از تعطیلات غالبا ثابت باشد.

با این وجود به گفته بسیاری از معامله کنندگان روند قیمت ها در این بازار تا حد زیادی به تحولات بازارهای صنایع بالادستی وابسته است. در اخبار خوراک پتروشیمی ها آمده است در هفته گذشته قیمت های اسید ترفتالیک خالص وارداتی به چین به صورت (CFR) با افزایشی در حدود ۱۵ دلار به ۵۶۰ دلار در هر تن رسیده و قیمت های مونو اتیلن گلایکول نیز با شرایط فروش یکسان با افزایش ۱۰ دلاری در رقم ۶۱۰ دلار در هر تن اعلام شده است.

ارسال نظر