کد خبر : 33010

جدال پلی پروپیلن سازها با کدهای معاف از مالیات

پتروتحلیل- امروز پلی پروپیلن ها در حاشیه بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز عرضه ۱۱۶۵ تنی پلی پروپیلن های شیمیایی در کل ۱۰۵ تن تقاضا داشت و با خریدهای مچینگ ۲۵۲ تن پلی پروپیلن شیمیایی از پلی پروپیلن سازها خریداری شد.

معاملات پلی پروپیلن های نساجی هم چنگی به دل نزد. به طوری که پلی پروپیلن نساجی Z30S مارون به حجم ۲۰۰ تن و C30S به میزان ۴۴۰ تن معامله شد. کل عرضه V30G هم به میزان ۱۵۴ تن توسط معامله گران خریداری شد. اما پلی پروپیلن های نساجی نویدزرشیمی با وجود کاهش قیمت های پایه بدون مشتری ماندند. پلی نار هم ۱۶۸ تن از عرضه هزارتنی خود را فروخت.

عدم فعالیت دارندگان کدهای معاف از مالیات در بازار پلی پروپیلن ها یکی از دلایلی مهمی است که این محصولات را به حاشیه رانده است. با این حال به گفته کارشناسان بازار مقابله پلی پروپیلن سازها با دارندگان کدهای معاف از مالیات از تنش قیمتی در بازار این کالاها جلوگیری می کند، گر چه حجم معاملات آنها را کاهش می دهد.

در همین حال امروز «ایکس تری» پتروشیمی شازند روز خوبی را رقم زد، به طوری که با وجود داشتن دانه های مشکی از میزان خریداران آن کاسته نشد و به این ترتیب با رقابت از سوی معامله گران خریدرای شد.

جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم در خصوص معاملات «ایکس تری» معتقد است؛ قیمت این کالا در کف قیمتی خود در بازار داخل و جهانی قرار دارد و تجربه نشان داده است که بازار این کالا در نیمه اول سال با رشد تقاضا روبه رو است، از این رو معامله گران با شناسایی سود حاصل از خرید «ایکس تری» در حال ذخیره کردن این محصول برای فروش در سال جدید هستند.

از سوی دیگر امروز گرید لوله P100 مارون نیز با رقابت از سوی خریداران مواجه شد و حدودا ۱۴۰ تومان افزایش نرخ را تجربه کرد.

با این حال در بازار پتروشیمی به گفته بسیاری از کارشناسان، در حال حاضر عمده خریدها توسط دارندگان کدهای معاف از مالیات انجام می شود و از این رو پیش بینی ها به سختی انجام می شود، در کنار این موضوعات نرخ دلار نیز که با افت در روزهای اخیر روبه رو بوده، احتیاط معامله گران را برای ورود به مبادلات افزایش داده است.

با این حال تعدادی از بازیگران بازار پتروشیمی در حال حاضر نظاره گر خرید دارندگان کدهای معاف از مالیات و مانور این گروه در بازار هستند و ترجیح می دهند وارد معاملات نشوند.

با این حال به احتمال زیاد در معاملات فردا، «ایکس تری»، پی وی سی ها، پلی اتیلن سبک خطی، برخی از گریدهای پت، پلی اتیلن سنگین ۵۲۵۱۸ و گرید ۵۱۱۰ معاملاتی خوبی را رقم خواهند زد، به نظر می رسد پلی اتیلن های سنگین تزریقی، گرید ۰۰۳۵ و «ایکس فایو» ها روز خوبی نداشته باشند.

ارسال نظر