کد خبر : 32845

ثبات بازار «ABS» ادامه دار می شود؟

ثبات بازار «ABS» ادامه دار می شود؟

پتروتحلیل- در ترکیه، بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن «ABS» از نظر حجم و قیمت در هفته ای که گذشت تغییر قابل ملاحظه ای نداشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، طی هفته گذشته قیمت نفت روند رو به بالایی را نشان داد و به بالاتر از ۳۰ دلار در هر بشکه رسید. به نظر برخی معامله گران، بازار نفت نوسانات زیادی نخواهد داشت و تنها افزایش و کاهش های کوچک را تجربه خواهد کرد.

در همین حال قیمت ABS در بازار محلی ترکیه ۱۲۴۰ تا ۱۳۶۰ دلار بر تن با تحویل درب انبار و بدون مالیات بر ارزش افزوده در نوسان بود. اما بیشتر قیمت ها در بازه ۱۲۴۷۰ تا ۱۳۰۰ دلار بود. ولی گرید سفید آن بین ۱۵۶۰ تا ۱۷۰۰ دلار و گرید سیاه آن بین ۱۵۱۰ تا ۱۶۰۰ دلار معامله شد.

در بازار صادراتی کره جنوبی قیمت ABS در بازه ۱۱۶۰ تا ۱۲۰۰ دلار با ترم CIF ترکیه بدون در نظر گرفتن عوارض گمرکی قیمت داشت. قبل از افزایش هزینه های انرژی اخیر فعالان انتظار کاهش قیمت ها را در ماه فوریه بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار بر تن داشتند. اما در حال حاضر بسیاری از فعالان انتظار ثبات بازار حتی در صورت رشد قیمت انرژی را دارند. زیرا دورنمای رشد قیمت مبتنی بر تقاضای بازار و قیمت انرژی است. چرا که در صورت افزایش قیمت نفت باز هم در پایین ترین قیمت های خود در سال های اخیر قرار دارد. یکی از فعالان بازار معتقد است؛ با توجه به تعطیلات چین در حال حاضر امکان پرداخت رقم های بالاتر وجود ندارد. یکی دیگر از تاجران گفت اکنون محموله هایی دریافت کرده است که اندکی افزایش قیمت دارند ولی این افزایش اندک بر بازار تاثیری نمی گذارد.

ارسال نظر