کد خبر : 32827

اعلام قیمت های پی وی سی وارداتی آمریکا به چین در ماه فوریه

اعلام قیمت های پی وی سی وارداتی آمریکا به چین در ماه فوریه

پتروتحلیل- قیمت های پی وی سی وارداتی آمریکا به چین برای ماه فوریه در هفته گذشته و پس از اعلام قیمت های تایوان با افزایش ۱۰ دلاری نسبت به ژانویه، مشخص شدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پی وی سی وارداتی از آمریکا به صورت (CFR) برای فوریه غالبا بدون تغییر نسبت به رقم های اواسط ماه ژانویه، بین ۶۹۰ تا ۷۰۰ دلار در هر تن گزارش شده اند. در این میان یکی از تبدیل کنندگان از دریافت رقم ۷۳۰ دلار در هر تن برای پی وی سی از یکی از تولیدکنندگان تایوانی به صورت (CF) برای تحویل در ماه فوریه خبر داده است. این خریدار اظهار کرده است: «ما منتظر اعلام قیمت های عرضه کنندگان ژاپنی برای ماه فوریه هستیم زیرا معتقدیم که که آن ها قیمت های خود را با کاهشی در حدود ۳۰ دلار اعلام خواهند کرد. در این میان با توجه به نزدیک شدن تعطیلات سال نو قصد داریم تا به میزان نیاز فوریمان خرید انجام دهیم.»

در همین حال قیمت های پی وی سی در بازار وارداتی در مجموع در هفته گذشته ثابت بودند و بسیاری از معامله کنندگان پیش بینی می کنند وضعیت تقاضا پس از پایان تعطیلات بهبود یابد. به گفتۀ معامله کنندگان یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایوانی در حال حاضر بدون تخصیص تخفیف محصولات خود برای ماه فوریه را به فروش رسانده اند. یکی از تاجران گزارش داده است که قیمت ها در بازار داخلی چین برای پی وی سی استیلنی افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ یوآنی (۱۶ تا ۲۳ دلاری) در هر تن و برای پی وی سی اتیلنی افزایش ۵۰ یوآنی (۸ دلاری) در هر تن را تجربه کرده اند. کمتر بودن افزایش قیمت های گزارش شده رای پی وی سی اتیلنی به سبب کاهش قیمت های اتیلن در آسیا بوده است. این تاجر اظهار داشته است: «ما فکر می کنیم تا شروع تعطیلات قیمت ها افزایش بیشتری نداشته باشند زیرا ممکن است فروشندگان در تلاش برای بستن قرارداد پیش از تعطیلات روی قیمت های خود پافشاری نکنند.»

پیش بینی می شود با توجه به انتظار بهبود تقاضا در ماه مارس پس از بازگشتن معامله کنندگان از تعطیلات، قیمت های پی وی سی در کوتاه مدت در قیمت های فعلی خود باقی بمانند. اگرچه قمیت های اتیلن و نفتا در بازار نقدی آسیا اخیر کاهش محسوسی داشته اند، معامله کنندگان پی وی سی معتقدند با توجه به شروع افزایش فصلی معاملات در این بازار در ماه مارس فروشندگان تمایلی به کاهش بیشتر قیمت های خود نخواهند داشت.

ارسال نظر