کد خبر : 32824

نتایج جلسه تسهیل صادرات پتروشیمی نوری

پتروتحلیل- جلسه تسهیل امورات گمرکی صادرات محصولات پتروشیمی نوری با حضور مسئولین گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق سوخت و کالای کشور و همچنین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز گذشته در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری ، این جلسه که به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات صادرات در زمان پسا تحریم، به درخواست شرکت پتروشیمی نوری و با حضور سایر مسئولین بازرگانی، گمرکی و صادراتی استان بوشهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه گزارشی از شرایط منطقه، طرحهای توسعه ای و فرصت های سرمایه گذاری ارائه کردند و مسائل و مشکلات موجود در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه مهندس طاهری، مدیرعامل پتروشیمی نوری، ضمن تشریح نقش و جایگاه برجسته پتروشیمی نوری در اقتصاد کشور، عنوان کردند به منظور تسهیل فرآیند صادرات و نیز در راستای ارتقای ارزش افزوده و بهبود عملکرد اقتصادی مجتمع های پتروشیمی، بازنگری بخش نامه ها و آئین نامه های موجود در زمینه صادرات از ضروریات بوده و باید مورد توجه خاص قرار گیرد و به عنوان یکی از اولویت های تسهیل صادرات درخواست نمودند که فرآیند نمونه گیری و آنالیز نمونه محصولات صادارتی می بایست توسط گمرک و ستاد مورد بازنگری و راهکار بهینه اتخاذ گردد. سپس زاهدن، مدیر بازرگانی پتروشیمی نوری با اعلام طرح مشکلات ایجاد شده در خصوص نمونه گیری از محصولات صادراتی، راهکارهایی جهت حل این معضل پیشنهاد کردند.

در پایان پس از انجام مباحث لازم توسط مسئولین حاضر در جلسه، با پیشنهادات ارزنده رییس ستاد مبازره با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی کشور مقرر شد تا اطلاع ثانوی نمونه گیری از محصولات صادراتی به جای عرشه کشتی، از محل مخازن مجتمع انجام گرفته و به موازات آن، جهت حذف فرآیند نمونه گیری برای پتروشیمی های مرجع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس اقدامات لازم توسط ستاد صورت پذیرد. شایان ذکر است که در پایان این جلسه، به منظور آشنایی بیشتر با شرایط عملیاتی مجتمع پتروشیمی نوری، بازدیدی توسط مسئولین مذکور از این مجتمع به عمل آمد.

ارسال نظر