کد خبر : 32674

نفت، پالایش و پتروشیمی در اوج

نفت، پالایش و پتروشیمی در اوج

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با صعود ۲۱۴۲ واحد در مرز ۷۱ هزار متوقف شد. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس با رشد ۱۸ واحدی به رقم ۷۶۱ واحد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار امروز با تزریق نقدینگی جدید تقاضای خرید سرمایه گذاران به اوج خود رسید. در بازار فرابورس نمادهای مارون، زاگرس و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر این بازار برجا گذاشتند. در بازار بورس "پارسان" پس از بازگشایی با حجم ۳۳ میلیون سهم ۳۰۲ واحد شاخص کل بورس را افزایش داد.

نماد "فارس" با خرید و فروش های سهامداران حقوقی ۳ درصد رشد کرد و ۱۹۱ واحد نماگر بورس را بالا برد. امروز نیز حجم و ارزش معاملات در گروه محصولات شیمیایی افزایش یافت. در این گروه تنها نمادهای شیراز، پترول، شپدیس و شفن معاملات کم رمقی را به نمایش گذاشتند. نمادهای مارون، وپترو، شخارک، شاراک، شپترو بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

در گروه فرآورده های نفتی نمادهای شپنا، ونفت، شتران، شراز، شسپا، شاوان و شبهرن با صف خرید بازار امروز را پشت سرگذاشتند. امروز نیز سرمایه گذاری صنعت نفت باز هم بیشترین ارزش و حجم معاملات را در این گروه به ثبت رساند و بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کرد.

ارسال نظر