کد خبر : 32659

رتبه اول در گروه پتروشیمی به هلدینگ خلیج فارس رسید

پتروتحلیل- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برترین شرکت در همایش IMI۱۰۰ در سال۹۴ شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس، در هجدهمین همایش ۱۰۰ شرکت برتر IMI ۱۰۰ و نیز ۵۰۰ شرکت برتر و موثر دراقتصاد کشور طی بهمن ماه سال جاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس توانست عنوان برترین شرکت درهمایش IMI۱۰۰ را از آن خود کند. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در هجدهمین دوره از همایش ۱۰۰ شرکت برتر(IMI۱۰۰ ) درشاخص فروش بیشترین دارایی, بیشترین صادرات بالاترین، ارزش بازار و بالاترین ارزش افزوده رتبه های اول را بدست آورد.

همچنین شرکت صنایع خلیج فارس برای سومین سال متوالی در همایش IMI۱۰۰ سال ۹۴ ضمن کسب پنج رتبه اول درحوزه های مختلف به عنوان برترین شرکت در میان ۵۰۰ شرکت برترکشور انتخاب و عناوین برترین ها را در حوزه های تخصصی از آن خود کرد.

در هجدهمین دوره همایش IMI۱۰۰ رتبه بندی شرکت ها بر اساس ۲۷ شاخص از جمله : میزان فروش ، سو دآوری و عملکرد ، صادرات ، نقدینگی و بدهی و بازار تعیین می شوند.

گفتنی است در سال گذشته ۶۱۵ شرکت در سه دسته دولتی، ‌خصوصی و نهادها و موسسات عمومی در همایش IMI۱۰۰ شرکت داشتند که شرکت صنایع پتروشیمی رتبه اول در شاخص میزان فروش، بالاترین ارزش افزوده، بیشترین سودآوری، بیشترین صادرات، بالاترین ارزش بازار و رتبه اول در گروه پتروشیمی و رتبه نهم در شاخص بیشترین دارایی را کسب کرده است که ۱۰۰ شرکت اول ۷ درصد دولتی ، حدود ۶۵ درصد دولتی با مالکیت خصوصی ، ۲۸ درصد با مالکیت عمومی بودند و در بین ۵۰۰ شرکت اول ۱۰.۲ دولتی ، حدود ۶۳ درصد خصوصی و ۲۶.۸ درصد با مالکیت عمومی بودند.

به گفته مسئولین برگزاری در این رتبه بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ ایرانی با کشورهای دیگر از جمله آمریکا و ترکیه در ابعاد مختلف مقایسه که بر اساس نتایج حاصله؛ فروش اولین شرکت ترکیه ۱.۲ برابر فروش اولین شرکت ایرانی بوده و فروش آمریکا نیز ۳۰ برابر بوده است.

بنا به اظهارات مدیر برگزاری همایش یکصد شرکت برتر سال در کشورما گروه اول فرآورده های نفتی با ۲۳ درصد ، دوم بانک ها و موسسات اعتباری با ۱۹ درصد سوم شرکت ها یا چند رشته صنعتی با ۱۰ در صد هستند اما در کشور ترکیه فرآورده های نفتی با ۱۸.۹ درصد اول ، انرژی با ۹.۷ درصد دوم و خرده فروشی با ۵.۶ درصد سوم هستند . همچنین در آمریکا فرآورده های نفتی با ۹.۴ درصد اول ، فروشگاه ها با ۵.۴ درصد دوم و بانک ها و موسسات اعتباری با ۵.۲ سوم هستند.

ارسال نظر