کد خبر : 32518

امضای اولین قرارداد پتروشیمی امیرکبیر برای احداثواحد NGL

پتروتحلیل-شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت ساتیک چین تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «پتروتحلیل» به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، پس از تعریف استراتژی های کلان در پتروشیمی امیرکبیر و در راستای مصوبات صادر شده هیات مدیره این مجتمع با توجه به پیشنهادات ارایه شده از سوی مدیرعامل، اولین قرارداد پتروشیمی امیرکبیر برای احداث واحد NGL امضاء شد.

امضای این قرار داد همکاری می تواند سبب ایجاد واحد NGL مستقل برای پتروشیمی امیرکبیر شود که حجم خوراک مایع را ۵۰۰ تن و خوراک گاز را ۲۵۰ هزارتن افزایش می دهد و موجب بهره برداری با ظرفیت ۱۰۰ درصد برای پتروشیمی امیرکبیر خواهد شد.

این در حالی است که طی ده سال گذشته پتروشیمی امیرکبیر به دلیل کمبود خوراک مایع و گاز همواره با ظرفیتی حدودا ۶۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت کرده و دو میلیارد دلار نیز در این مدت کاهش تولید داشته است.

براساس این گزارش، فایناس احداث واحد NGL به ارزش یک میلیارد دلار از سوی EXIM بانک چین و به عاملیت بانک های رفاه کارگران، تجارت و یک بانک سوم که به زودی معرفی خواهد شد، صورت خواهد گرفت.

به این ترتیب در مراسمی که در ۲۹ دی ماه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری پتروشیمی امیرکبیر و ساتیک چین با حضور مهندس احتیاطی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر و دکتر صدقی مدیرعامل بانک رفاه امضاء شد.

amirkabir1

همچنین در این مراسم دکتر مهدوی عادلی و فرخ نژاد رئیس و عضو هیات مدیره بانک رفاه، مسئولان اداره امور بین الملل و نماینده EXIM بانک چین نیز حضور داشتند و به این ترتیب قرارداد همکاری احداث واحد NGL برای تامین مستمر خوراک در حضور آنها توسط مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر و مدیرعامل شرکت ساتیک چین بسته شد.

لازم به ذکر است؛ این قرارداد همکاری در واقع یک تسهیلات سندیکایی برای احداث پروژه NGL در شرکت پتروشیمی امیرکبیر است. همچنین در این قرارداد ۱۵ درصد تامین مالی برعهده شرکت پتروشیمی امیرکبیر است.

در ادامه مراسم نیز مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر به معرفی شرکت، قابلیت ها، بازار کالایی و سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر و همچنین معرفی بانک رفاه به عنوان سهام دار عمده این شرکت پرداخت.

در همین حال در حاشیه این مراسم بانک های رفاه کارگران و EXIM بانک چین به مذاکره در خصوص نحوه همکاری و روش های اجرای پروژه پرداختند.

به گزارش «پتروتحلیل»، اولین قرارداد پتروشیمی امیرکبیر در حالی منعقد می شود که این شرکت توانسته در سه ماهه سوم سال ۹۴ به ۹۲ درصد برنامه تولید خود دست یابد، از این رو سود هر سهم پتروشیمی امیرکبیر از مبلغ ۳۸ ریال منفی تیرماه به ۴۳۰ ریال در پایان آذر ماه رسیده است.

ارسال نظر