کد خبر : 32514

گمانه زنی ها درباره قیمت های جدید «پی وی سی» فرموسا

گمانه زنی ها درباره قیمت های جدید «پی وی سی» فرموسا

پتروتحلیل- علیرغم تلاش برخی از فروشندگان داخلی برای افزایش قیمت ها در اوایل هفته گذشته، قیمت های پی وی سی در بازار چین شاهد تغییر چشمگیری نبودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با توجه به سقوط اخیر قیمت نفت خریداران به قیمت های پیشنهادی بالای پی وی سی علاقه ای نشان ندادند. معامله کنندگان غالبا در حاشیه قرار داشتند و منتظر اعلام قیمت های پی وی سی تولیدکنندۀ تایوانی (فرموسا) برای ماه فوریه بودند که انتظار می رود در اواخر این هفته یا اوایل هفته آتی اعلام شود. یکی از تاجران در شانگهای اظهار کرده است: «خریداران به میزان نیازشان خرید می کنند و ما فکر می کنیم که به سبب نزدیک بودن تعطیلات سال نو وضعیت تقاضا در روزهای آتی بدتر شود. بعلاوه ما هنوز در فصل پایین بودن معاملات پی وی سی قرار داریم و به سبب سقوط قیمت های نفت، قیمت های این محصول در بازار معاملات آتی کاهش یافته است. با توجه به این عوامل، علیرغم بالا بودن قیمت های اتیلن در آسیا انتظار داریم تولیدکنندۀ تایوانی قیمت های خود برای ماه فوریه را افزایش ندهد.»

در همین حال تاجر دیگری گفته است: «ما شنیده ایم که برخی از فروشنذگان انتظار دارند تولیدکنندۀ تایوانی قیمت های پیشنهادی خود برای ماه فوریه را افزایش دهد. با این حال ما فکر می کنیم تلاش برای افزایش قمیت ها در شرایط فعلی بازار ثمربخش نخواهد بود.» یکی از تولیدکنندگان پی وی سی استیلنی گزارش داده است به سبب کاهش قیمت های نفت خام آن ها قیمت های پی وی سی صادراتی خود را ۵ تا ۱۰ دلار کاهش داده و به ۶۶۵ دلار در هر تن رسانده اند و تولیدکنندۀ دیگری اظهار کرده است: «با توجه به اینکه با سقوط اخیر قیمت های نفت میزان تقاضا کم شده است، ما تمایل داریم تخفیف ۵ تا ۱۰ دلاری را برای قیمت هایمان منظور کنیم.» در این میان چندین تولیدکننده تایید کرده اند که میزان تولید پی وی سی در چین در حال حاضر بسیار بالا است.

پیش بینی می شود قیمت های پی وی سی تا زمان اعلام قیمت های تولیدکننده تایوانی (فرموسا) ثابت باقی بمانند. به گفته برخی از فروشندگان پس از این مدت طولانی کاهش قیمت های پی وی سی در این منطقه و به پشتوانه بالا بودن قیمت های اتیلن که سقوط قیمت ها در بازارهای صنایع بالادستی تأثیری بر آن نداشته و انتظار می رود در ماه فوریه بر قیمت های پی وی سی نیز تأثیر بگذارد، ممکن است رویکرد این تولیدکننده در این ماه افزایشی باشد. با این وجود، محتمل است که کاهش چشمگیر قیمت های نفت خام و نفتا از افزایش قیمت های پی وی سی در کوتاه مدت جلوگیری کند.

ارسال نظر