کد خبر : 32510

باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس واگذار نمی شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به موافقت معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ماندن باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس در شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار نمی شود.

عباس شعری مقدم در گفتگو با شانا به جلسه معاون اول رئیس جمهوری با مدیران ارشد صنعت نفت که روز دوشنبه (٢٨ دیماه) برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه با پیگیریهای بیژن زنگنه، وزیر نفت و موافقت اسحاق جهانگیری، واگذاری سهام باقیمانده هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی منتفی شد.

وی با بیان این که ٢٠ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، افزود: پیش از این نیز در مکاتبات صورت گرفته با این شرکت، موضوع واگذاری رد شده بود اما دوباره از سوی بعضی اشخاص مطرح می شد که با سخنان معاون اول رئیس جمهوری این پرونده به کل بسته شد.

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه (٢٨ دیماه) در جلسه با مدیران ارشد صنعت نفت، عنوان کرده بود: اگر حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمرنگ شود، دیگر امیدی به توسعه این صنعت نمی توان داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به دانش و تجربه بالای کارکنان این شرکت تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی بدون رهبری این شرکت بسیار دشوار است.

ارسال نظر