کد خبر : 32430

آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای ورود به دوران پساتحریم

پتروتحلیل- شرکت هلدینگ خلیج فارس آمادگی دارد تا در دوران پسا تحریم به عنوان محور توسعه صنعت پتروشیمی با تمام ظرفیت نقش آفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: این شرکت با توجه به دارا بودن ظرفیت ها و زیر ساخت های مطلوب آمادگی دارد تا در دوران پسا تحریم با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی فصلی جدید را در صنعت پتروشیمی ایران رقم بزند.

رسول اشرف زاده افزود: راهبرد هلدینگ خلیج فارس تکیه بر استفاده از توان داخل همگام با دانش و فناوری روز جهان است و می توان با جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را به عنوان صنعتی استراتژیک که در اقتصاد و صنعت ایران دارای جایگاه مهمی است هموار کرد.

وی ادامه داد: شرکت های خارجی بسیاری اعلام آمادگی خود را برای همکاری با هلدینگ خلیج فارس اعلام کرده اند و اکنون با پایان یافتن تحریم ها می توان زمینه های فعالیت مشترک و استفاده از ظرفیت های همکاری آنان را از ابعاد مختلف بطور کامل بررسی کرد.

اشرف زاده تصریح کرد: با برنامه ریزی و عزمی ملی می توان طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی را ساخت و یا تکمیل کرد که پیامد آن افزایش ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمی با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات خواهد بود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر وجود همکاری و تعامل میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس گفت: خوشبختانه روابط این دو شرکت در بالاترین سطح قرار دارد و تداوم همکاری دولت و بخش خصوصی می تواند ضامن توسعه صنعت پتروشیمی ایران و رسیدن به هدف های پیش بینی شده در افق ۱۴۰۴ باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس پیشتر اظهار کرده بود: شرکت هلدینگ خلیج فارس به عنوان محور توسعه صنعت پتروشیمی ایران با بیش از ۱۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری بیشترین سهم را در طرح های توسعه ای این صنعت دارا است.

اشرف زاده افزوده بود: ۶.۲ میلیارد یورو طرح در حال اجرا است و ۵ میلیارد دلار طرح نیز در مرحله مطالعه نهایی قرار دارد و سر انجام ۴ میلیارد یورو نیز از سوی هلدینگ خلیج فارس برای فعالیت های مهندسی اختصاص یافته است.

وی ادامه داده بود: یکی از هدف های هلدینگ خلیج فارس توسعه شرکت هایی است که قابلیت توسعه دارند و در بخش های بالادستی و پائین دستی برای توسعه برنامه ریزی های بسیار خوبی انجام شده است و می خواهیم در تکمیل زنجیره ارزش بیش از گذشته نقش آفرین باشیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان این که جذب سرمایه گذاری های جدید، مشارکت و توسعه متوازن راهبردی مهم در مسیر فعالیت های هلدینگ خلیج فارس است گفته بود: حفظ اصول و مبانی اصلی استراتژی شرکت با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی استوار است و در آینده نزدیک سهم صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ارسال نظر