کد خبر : 3232

پتروشیمی مارون کمبود خوراک دارد

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: مجتمع پتروشیمی مارون هم اکنون با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی نصب‌شده خود در حال فعالیت است که سهم کمبود خوراک از ظرفیت خالی این مجتمع ۷۰ درصد است.
سیدرحیم شریف موسوی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ مجتمع پتروشیمی مارون که با عنوان الفین هفتم شناخته می‌شود، با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن اتیلن از معدود مگا الفین‌های به بهره برداری رسیده جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: این واحد عظیم با تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن اتیلن، ۲۰۰ هزار تن پروپیلن، ۳۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن و ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین به‌عنوان محصولات اصلی در تبدیل هیدروکربن‌ها به مواد پلیمری و پتروشیمیایی نقش اساسی دارد.

شریف موسوی در خصوص کاربرد محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی مارون تصریح کرد: محصولات این مجتمع به‌عنوان مواد اولیه انواع پلاستیک‌ها و همچنین به‌عنوان خوراک واحدهای پایین‌دستی، تولید ضدزنگ، ضدیخ خودرو، صنایع نساجی و الیاف مصنوعی، چسب عایق‌های الکتریکی، جوهر چاپ، صنایع آرایشی و بسیاری از موارد دیگر به کار می‌رود. مدیرعامل پتروشیمی مارون با بیان اینکه این مجتمع پتروشیمی به‌عنوان خوراک روزانه به ۲۵ میلیون مترمکعب گاز غنی‌شده نیاز دارد، گفت: خوراک این مجتمع پتروشیمی از کارخانه‌های گاز و گاز مایع مناطق نفت‌خیز جنوب تأمین می‌شود. وی افزود: هم اکنون الفین هفتم با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی نصب‌شده در حال تولید است و از مجموع عوامل مؤثر در کاهش ظرفیت تولید واقعی پتروشیمی مارون نسبت به ظرفیت اسمی نصب‌شده، ۷۰ درصد مربوط به تأمین خوراک و ۳۰ درصد ناشی از مشکلات فنی است. شریف موسوی اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات فنی و افزایش خوراک ورودی به مجتمع مارون، در این مگاالفین کشور روز به روز ظرفیت تولید واقعی به ظرفیت اسمی نصب‌شده نزدیک‌تر شود.

ارسال نظر