کد خبر : 32310

افزایش ۳/۲ درصدی تولید پلاستیک جی سی سی تا ۲۰۲۰

افزایش ۳/۲ درصدی تولید پلاستیک جی سی سی تا ۲۰۲۰

پتروتحلیل- طبق گزارشات رسانه ها اتحادیه مواد پتروشیمی و شیمیایی خلیج گزارش داده است که تولید پلاستیک در کشورهای خلیج از هم اکنون تا سال ۲۰۲۰ سالانه ۳/۲ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، به گفتۀ عبدالوهاب السعدون دبیرکل اتحادیه پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج، اگرچه بخش پلاستیک در سطح جهان در حال حاضر با چالش هایی مواجه است که در عدم ثبات قیمت های نفت خام ریشه دارند، بخش پلاستیک شورای همکاری خلیج به سبب استفاده های مختلف پلاستیک، گرایش به صادرات کالاها و همچنین تقاضای زیاد از طرف کشورهای در حال توسعه به افزایش تولید خود ادامه خواهد داد.

پیش بینی می شود در چند سال آینده تا سال ۲۰۲۰ بخش مواد پلاستیکی عمان با رقم ۱۷/۷ درصد در سال بیشترین رشد را در این منطقه داشته باشد. در این میان پیش بینی می شود عربستان سعودی تا سال ۲۰۲۰ شاهد رشد سالیانه ۳/۲ درصدی باشد. رشد سالیانه این کشور بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ رقم ۴/۹ درصد بوده است.

گزارش شاخص های صنعت پلاستیک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۵ نشان داده که تولید مواد پلاستیکی در ده سال گذشته سه برابر شده و به رقم ۲۶/۲ میلیون تن در سال رسیده است. در این مدت تولید سالیانه پلاستیک در این منطقه ۱۱/۷ درصد بوده است. سهم امارات متحده عربی در بازار این منطقه از ۶ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافت و سهم قطر از این بازار نیز به سبب توسعه پروژه ها به رقم ۸ درصد رسید.

ارسال نظر