کد خبر : 32188

پلی اتیلن سازهای چینی برای افزایش قیمت آماده می شوند

پلی اتیلن سازهای چینی برای افزایش قیمت آماده می شوند

پتروتحلیل- روند بازار پلی اتیلن در چین صعودی شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، براساس گزارش روز ۳۱ دسامبر پایگاه خبری chemorbis ،قیمت ها در بازار پلی اتیلن چین هم در بازار داخلی و هم در بازار وارداتی افزایش یافتند، اگرچه تا به حال افزایش قیمت ها بر مبنای اظهارات فروشندگان بوده است و تقاضا برای یک هفته دیگر همچنان پایین باقی ماند.

همانطور که در تحلیل هفته گذشته از بازار پلی اتیلن چین ذکر شد، قیمت های پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی افزایش یافتند. در نتیجه در این هفته قیمت های پلی اتیلن در بازار داخلی بالا رفتند.

قیمت های پلی اتیلن سبک خطی نیز در اکثر روزهای این هفته به افزایش خود ادامه دادند. یکی از تاجران گزارش داده است: «قیمت های پلی اتیلن وارداتی در حدود ۲۰ دلار و قیمت های پلی اتیلن در بازار داخلی در حدود ۲۰۰ یوآن (۳۰ دلار) در هر تن افزایش یافتند. قیمت های پیشنهادی برای پلی اتیلن وارداتی بطور کلی بالاتر از ۱۱۰۰ دلار در هر تن است، اما رقم قراردادهای منعقد شده پایین تر از این مقدار هستند.

در همین حال خریداران به سبب افزایش قیمت ها و کمبود محصول انبارهای خود از برخی محصولات را مجددا پر کردند، اما ما پیش بینی می کنیم طبق روندهای گذشته تقاضا تا بعد از تعطیلات سال نوی چین پایین باقی بماند. تقاضا برای پلی اتیلن سبک خطی وارداتی پایین باقی خواهد ماند زیرا خریداران به عرضه فراوان در بازار داخلی تکیه خواهند کرد و تقاضا برای پلی اتیلن سنگین نیز کم باقی خواهد ماند.»

تاجر دیگری افزایش قیمت ها را ذکر کرده است اما همچنین گفته است: «ما هنوز در رابطه با دورنمای این بازار محتاط هستیم و ترجیح می دهیم تا موضع انتظار داشته باشیم.» در بازار وارداتی به چین به صورت (CIF) پلی اتیلن سبک بین ۱۰۸۴ تا ۱۱۲۳ دلار در هر تن، پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم c4 بین ۱۰۳۴ تا ۱۱۴۰ دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین گرید فیلم بین ۱۰۲۰ تا ۱۱۳۰ دلار در هر تن گزارش شده اند.

به نظر می رسد فروشندگان آماده هستند در سال جدید با توجه به افزایش قیمت های اتیلن در بازار نقدی، افزایش قیمت های پلی اتیلن در بازار معاملات آتی و بالا رفتن قیمت های نفت خام، قیمت های پیشنهادی خود برای پلی اتیلن را افزایش دهند.

پیش بینی می شود وضعیت تقاضا نسبت به شرایط فعلی بهبود یابد اما انتظار می رود تا بعد از اواسط ماه فوریه افزایش واقعی نداشته باشد. به گزارش «پتروتحلیل»، بازار داخلی می تواند با عوامل فعلی پایدار شود اما این نکته لازم به ذکر است که بازه وسیعی از منابع وارداتی از توزیع کنندگان داخلی موجود هستند. یک تاجر همچنین گزارش داده که Sinopec و CNPC از تولیدکنندگان داخلی در این هفته محصولات بیشتری را در انبارهایشان نگهداری کرده اند. معامله کنندگان تغییرات قیمت ها را در ماه آینده زیر نظر خواهند داشت و هر گونه افزایش قیمتی ممکن است موجب برگرداندن خریداران بیشتری به بازار شود، اگرچه افزایش قابل توجه قیمت در ژانویه انتظار نمی رود مگر آنکه عوامل غیر قابل پیش بینی رخ دهند.

ارسال نظر