کد خبر : 32170

«ونفت» در خلاف جهت پالایشی ها

پتروتحلیل- امروز در بورس اوراق بهادار، در گروه پالایشی ها اکثر نمادها با افزایش عرضه روبه رو بوده و به روند منفی خود ادامه دادند.

به گزارش «پتروتحلیل» تنها ونفت روندی متفاوت از گروه پالایشی ها را در پیش گرفت. (ونفت) سرمایه‌گذاری صنعت نفت امروز از عدم رخداد با اهمیتی که بر سود شرکت اثرگذار باشد خبر داد. گفتنی است قیمت سهم در روزهای اخیر رشد را تجربه کرده است. این شرکت همچنین در خصوص طرح ذخیره سازی نفت قشم نیز از آمادگی گشایش اعتبار ۱۲۱میلیون دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی و توسط بانک پاسارگاد خبر داد که اثر آن در برنامه های قبلی پیش بینی شده و اثر جدید نخواهد داشت.

در همین حال شبریز نیز بدون فروشند حقوقی و با حجم پایین با حداقل قیمت روزانه و با صف فروش بسته شد. در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملات متعادلی را شاهد بودیم، به طوری که نماد تاپیکو با بیش از ۷ میلیون سهم معامله شد، بیش از ۷۰ درصد آن به صورت معامله بلوکی ۵ میلیونی با قیمت ۲۱۷ تومان در ساعات پایانی بازار انجام شد، اما نهایتا با قیمت ۲۱۵ تومان به کار خود پایان داد و بر رشد شاخص ۴٫۰۳ درصد تاثیر گذاشت و لیدر گروه شد.

نمادهای شلعاب و شفارس نیز با توجه به استقبال سهامداران حقیقی با صف خرید بسته شدند. در این روز همچنین مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی سینا در خصوص تغییرات قیمتی شسینا در روزهای اخیر که با صف خرید و رشد ۴۶ درصد روبه رو بود، شفاف سازی کرد. وی از ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی برای بازرس قانونی خبر داد. براساس این گزارش سرمایه شرکت از ۳۰۷۱۳میلیارد ریال به ۶۱۴۲۵میلیارد ریال خواهد رسید. هدف از انجام افزایش سرمایه رعایت حدنصاب سرمایه سازمان بورس و تامین مالی طرح توسعه(۱۰۰میلیارد ریال) شرکت اعلام شده‌است. همچنین طرح توسعه شسینا که از تیر ماه سال ۹۴ آغاز شده است ظرفیت تولید پارافرمالدهید شرکت را از ۵۰۰۰تن در سال به ۱۰۰۰۰تن در سال افزایش خواهد که طبق برنامه زمانبندی شده قرار است در تیرماه سال ۹۵ به بهره برداری برسد. این طرح تاثیری بر پیش‌بینی سود سال ۹۴ نخواهد داشت. از سوی دیگر امروز نماد شفارا به روند منفی خود ادامه داد و در حداقل قیمت روزانه و با حجم پایین بسته شد.

ارسال نظر