کد خبر : 32162

راه اندازی اولین واحد تولیدکننده نیتروبنزن در «کارون»

پتروتحلیل- اولین واحد تولید کننده نیترو بنزن خاورمیانه در پتروشیمی کارون راه اندازی شد.

به گزارش «پتروتحلیل»،بزرگترین و تنها واحد تولید کننده نیترو بنزن در سطح خاورمیانه در فاز دوم پتروشیمی کارون ماهشهر راه اندازی شد.

رئیس بهره برداری پتروشیمی کارون در حاشیه راه اندازی این پروژه گفت: محصول نیترو بنزن با سالانه تولید ۳۰ هزار تن در سال راه اندازی شد که این محصول در نوع خود خاص و کم نظیر می باشد.

محمد میری رئیس راه اندازی واحد نیتروبنزن فاز دوم پتروشیمی کارون یادآور شد: تقریباً ۹۵ درصد نیتروبنزن تولیدی برای تهیه آنیلین ، که ماده اولیه در ساخت مواد شیمیایی لاستیکی، آفت کش­ها، رنگ ها، مواد منفجره و مواد دارویی است، بکار می­رود.

میری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به بازار خوب نیترو بنزن این محصول در حال حاضر پیشنهادهای خوبی برای محصول میانی وجود دارد .

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی کارون، رئیس بهره برداری پتروشیمی کارون در پایان از مساعدت های بی دریغ مدیریت و تلاش های شبانه روزی تمام همکاران بخش های مختلف شرکت پتروشیمی کارون در راستای دست یابی به این افتخار و غرور تقدیر و قدردانی نمودند. گفتنی است نیتروبنزن شکل ظاهری ، مایع و به رنگ مایل به زرد است و بویی شبیه بوی بادام تلخ دارد که پس از انجماد به شکل بلورهایی برنگ زرد-سبز در می آید. نیتروبنزن در مقیاس کلان به عنوان پیشماده ای برای تولید Anlin، استفاده می شود .در آزمایشگاه؛ از آن به عنوان حلال ، به ویژه برای واکنش گرهای الکتروفیل، استفاده می شود و تهیه نیتروبنزن یکی از خطرناک ترین فرایندها در صنایع شیمیایی جهان است چرا که واکنش تولیدی آن بسیار گرما زا است.

از جمله کاربردهای محصول تولیدی ایزوسیانات­ها می توان به بهرگیری آن در فوم­های Poliortan ، عایق های برودتی، فوم های لمینت، سقف و کف کاذب، قطعات اتومبیل نام برد.

ارسال نظر