کد خبر : 32012

افت قیمت ها همه گیر شد

پتروتحلیل- افت قیمت پایه محصولات پلیمری در هفته جاری همه گیر شد و اکثر گریدها را درگیر کرد.

مقایسه قیمت محصولات پلیمری در تاریخ ۲۳ آذر و ۶ دی نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته و نسبت به دو هفته قبل ارزان تر شده اند.

در هفته جاری تنها قیمت دلار نسبت به دو هفته گذشته ۸ تومان گران تر شد و از رقم ۳هزار و ۶۲۳ تومان به ۳ هزار و ۶۳۱ تومان رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، بیشترین کاهش قیمت در هفته جاری متعلق به پلی اتیلن های سوپربرایت است که از قیمت ۲ هزار و ۹۴۸ تومان به ۲هزار و ۸۳۵ تومان رسیدند که نسبت به دو هفته گذشته ۱۱۲ تومان ارزان تر شدند.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالات نساجی نیز از قیمت ۲ هزار و ۸۳۴ تومان به ۲ هزار و ۷۲۶ تومان رسیدند که نسبت به دو هفته گذشته ۱۰۸ تومان ارزارن تر شدند. به این ترتیب در رده سوم افت قیمت محصولات پلیمری برای عرضه تا ۲۱ دی ماه، پلی اتیلن های سنگین اکستروژن با ۳٫۲ درصد افت قرار دارند، همچنین نسبت به دو هفته گذشته پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری نیز ۲٫۴ درصد کاهش قیمت داشتند و از رقم ۳ هزار و ۱۶ تومان به ۲ هزار و ۹۳۹ تومان رسیدند که نسبت به دو هفته گذشته حدودا ۷۰ تومان ریزش قیمت داشتند.

در همین حال پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی نیز با افت ۲٫۳ درصدی نسبت به دو هفته گذشته تا روز ۲۱ دی ماه در بورس کالا عرضه خواهند شد، به این ترتیب قیمت این کالاها به ترتیب از ۳ هزار و ۶۲۳ به ۳ هزار و ۵۳۹ و از ۳ هزار و ۷۶۸ به ۳ هزار و ۶۸۱ تومان رسیدند.

پلی پروپیلن های نساجی نیز در هفته جاری با افت ۱٫۹ درصدی نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند. پلی اتیلن های سنگین بادی ۱٫۸ و پی وی سی ها نیز ۱٫۷ درصد نسبت به دو هفته قبل افت قیمت داشتند.

همچنین پلی پروپیلن های شیمیایی و پلی اتیلن های سنگین فیلم نیز به ترتیب نسبت به دو هفته گذشته ۱٫۶ و ۱٫۵ درصد افت داشتند.

در رده های پایین افت قیمت محصولات پلیمری نیز پلی استایرن مقاوم با ۴۹ تومان ، پلی اتیلن های سبک خطی با ۴۴ تومان و پلی اتیلن های سبک فیلم با ۳۹ تومان افت قرار دارند.

پلی استایرن های انبساطی و معمولی نیز در هفته جاری کمترین افت قیمت را داشتند، به طوری که انبساطی ها ۱۸ تومان و معمولی هم ۱۴ تومان نسبت به دو هفته گذشته ارزان شدند.

photo_2015-12-27_13-01-06dey

ارسال نظر