کد خبر : 31749

افت قیمت متانول و اوره و افزایش دی اتانول آمین

افت قیمت متانول و اوره و افزایش دی اتانول آمین

پتروتحلیل- قیمت محصولات شیمیایی در مقایسه با دو هفته گذشته با افت و خیز در ابتدای ماه جدید روبه رو شده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، بیشترین افت قیمت متعلق به منواتیلن گلایکول با ۲.۹ درصد نسبت به دو هفته قبل بوده است.

همچنین در رده بعدی افت قیمت SBR ها قرار دارند، به طوری که گرید ۱۷۱۲ نسبت به دو هفته قبل ۱.۵ درصد و گرید ۱۵۰۲ نیز ۱.۳ درصد کاهش داشته اند.

در همین حال متانول، ایزوبوتانول، زایلین مخلوط، محلول آمونیاک، اوره گرانوله، بنزن، اوره پریل ، اورتوزایلین و آروماتیک سنگین نیز نسبت به دو هفته گذشته روندی نزولی داشته اند. به طوری که متانول با افت ۱۲ تومانی به ۵۸۶ تومان رسیده است. اوره گرانول نیز ۱۴ تومان و اوره پریل ۱۰ تومان نسبت به دو هفته گذشته افت قیمت داشتند.

همچنین قیمت منومر وینیل استات بدون تغییر نسبت به دو هفته گذشته اعلام شده است، به طوری که قیمت آن همچنان در محدوده ۲ هزار و ۷۵۰ تومان قرار دارد.

البته برای معاملات دو هفته آینده، بیشترین افزایش قیمت به دی اتانول آمین با ۲.۹ درصد رشد اختصاص دارد، به طوری که قیمت این کالا از ۳ هزار و ۲۲۷ تومان به ۳ هزار و ۳۲۱ تومان رسیده است.

در رده بعدی رشد قیمت دی اتیلن گلایکول با ۲.۸ درصد قرار دارد. همچنین برای عرضه در نیمه اول دی ماه اسیدترفتالیک، اسیداستیک، سودکاستیک، کربنات های سدیم سبک و سنگین، نرمال بوتانول و استایرن مونومر نیز روندی مثبت داشتند. به طوری که سودکاستیک ۲ درصد نسبت به دو هفته گذشته افزایش داشت و رده سوم رشد قیمت را از آن خود کرد؛ قیمت این کالا از ۳۹۹ تومان به ۴۰۷ تومان رسید.

photo_2015-12-14_11-14-18jadid1
ارسال نظر