کد خبر : 31570

قیمت های اوره در خاورمیانه ثابت می ماند؟

قیمت های اوره در خاورمیانه ثابت می ماند؟

پتروتحلیل- در بازار رقابتی هند برای تولیدکنندگان، تقاضا در این هفته برای اوره تا حدودی پایین آمد که این مسئله در حال حاضر موجب ایجاد ثبات در قیمت های بازارهای خلیج فارس و چین شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در حدود ۱/۴ میلیون تن اوره برای تحویل در اوایل ماه ژانویه سفارش داده شده که ۱ میلیون تن از آن از چین تأمین شده است و این مسئله موجب شده عرضه کنندگان در این کشور بتوانند قیمت های خود را در رقم های میانیِ بازۀ ۲۴۰ تا ۲۵۰ دلار در هر تن (FOB) ثابت نگهدارند.

خریداران در غرب آگاه هستند که مقصد ۲۰۰ هزار تن اورۀ صادراتی خلیج فارس از ایالات متحده و برزیل به هند تغییر کرده است و قیمت اوره های معامله شده در هند در رقم ۲۴۶ دلار در هر تن قرار داشته که بالاتر از قیمت های احتمالی ارائه شده در بازارهای آمریکا و برزیل است. تشخیص این مسئله حتی منجر به بالا رفتن جزئی قیمت ها در ایالات متحده برای محموله های تحویلی در ماه ژانویه شده و آن ها به ۲۳۵ دلار در هر تن (FOB) رسانده است. با این وجود این مسئله موجب شده قیمت ها در خاورمیانه بین ۲۳۵ تا ۲۳۸ دلار در هر تن (FOB) قرار گیرند و قیمت اوره در بازار ایالات متحده نیز پایین باقی بماند. به بیان دیگر خریداران فشاری برای خرید احساس نکرده اند.

در همین حال در اروپا تقاضا از طرف تاجران برای محموله های ماه دسامبر کافی بوده و محصولات مصر برای تحویل در ماه دسامبر به طور کامل جذب شده است، اگرچه قیمت ها در هفته گذشته پایین و در حدود ۲۶۰ دلار در هر تن (FOB) بوده اند. اوره پریل به نسبت وضعیت مطلوبی نداشته زیرا خریداران ترکیه از پرداخت ۲۴۰ دلار در هر تن برای اوره دریای سیاه به صورت (FOB) امتناع کرده اند. در نتیجه فروش مقداری از اوره اوکراین با ارقام میانیِ بازه ۲۳۰ تا ۲۴۰ دلار در هر تن به صورت (FOB) صورت گرفت.

بدون شک در حال حاضر تولیدکنندگان در خاورمیانه تلاش خواهند کرد تا قیمت های خود را برای محموله های بازار نقدی در رقم ۲۴۵ دلار در هر تن (FOB) ثابت نگه دارند؛ اگرچه سود حاصل از محموله های ارسالی در ماه دسامبر به ایالات متحده/برزیل پایین تر خواهد بود.

-۲۱۰۰۵۸-۱ copy

به گزارش «پتروتحلیل»، پس از ماه دسامبر روند قیمت های شرکت AG و بطور کلی وضعیت بازار به این مسئله مرتبط خواهد بود که آیا اطمینان خریداران در ایالات متحده برای خرید افزایش خواهد یافت یا خیر؛ مخصوصا پس از آنکه، در پی خرید زیاد در هفته جاری، ممکن است اعلام قیمت های یک شرکت هندی دیگر به تعویق بیفتد. اینکه قیمت های محصولات ارسالی به خلیج ایالات متحده در بازار نقدی پایین تر از آنچه پیش بینی شده است، خواهد بود، از اهمیت برخوردار است.

با این وجود، حتی اگر قیمت های ایالات متحده برای جذب محموله های بازار نقدی افزایش یابند، محتمل است که میزان افزایش قیمت ها در سطح جهانی در سه ماهۀ اول سال ۲۰۱۶، متوسط باشد. در سطح کلان وضعیت اوره منفی است زیرا قیمت محصولات AG پایین است، ارزش دلار بالا است و پایین بودن قیمت های انرژی موجب رونق بازار تولیدات گران قیمت شده است.

-۲۱۰۰۵۸-۸ copy

ارسال نظر