کد خبر : 31274

بوعلی‌سینا کارنامه داد

پتروتحلیل- پتروشیمی بوعلی سینا صورت‌های مالی خود را منتشر کرد و ترکیب هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی نیز مشخص شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت صنایع شیمیایی فارس به منظور اصلاح ساختار مالی جهت بهبود تراز مالی با استناد به بند ۴۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در نظر دارد با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها (صرفا زمین) با توجه به گزارش اعلامی کانون کارشناسان دادگستری استان فارس سرمایه شرکت را از ۹۵ میلیارد ریال به ۶۲۹ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال پس از تصویب هیات‌مدیره قابل اجرا خواهد بود.

در صورت‌های مالی منتشر شده پتروشیمی بوعلی سینا عنوان شده، تعهدات سرمایه‌ای شرکت عمدتا بابت پروژه شیرین‌سازی است که علاوه بر برآورد هزینه‌های تکمیل آن توسط واحد مدیریت پروژه شرکت در حال انجام است. تا زمان تهیه این یادداشت مبلغ ۱۸۷ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال در صورت‌های مالی در دست تکمیل بابت پروژه مذکور ثبت شده است.

همچنین ترکیب هیات‌مدیره گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان مشخص شد که براین اساس «مصطفی امیدقائمی» از طرف پتروشیمی مبین به عنوان رئیس، «سلیم عادل‌نژاد» از طرف صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان نائب رئیس انتخاب شد. همچنین «بهرام کلانتری» به نمایندگی از عملیات غیرصنعتی پازارگاد، «عبدالحمید امامی» به نمایندگی از مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، «عباس کفاش تهرانی» به نمایندگی از گروه توسعه مالی مهر آیندگان، «رسول اشرف‌زاده برنج آباد» به نمایندگی از پتروشیمی بندر امام و «سیدابوالحسن سیدخاموشی» به نمایندگی از بین‌الملل فراساحل پتروبینا کیش به عنوان دیگر اعضای هیات‌مدیره شناخته شدند.

در همین حال کمیته حسابرسی و و واحد حسابرسی شرکت پتروشیمی زاگرس مشخص شد. براساس آن «حشمت الله اسکندری» به عنوان مدیر واحد حسابرسی داخلی و «افشین بنائی» به عنوان بالاترین مقام مالی شرکت منصوب شد.

حسابرس شرکت تجارت هامون از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی اعلام کرد: نظر هیات‌مدیره را به لزوم پیگیری در خصوص وصول مطالبات معوق سود سهام دریافتنی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر جلب می‌‎کند.

همچنین صورت‌های مالی میان دوره‌ای و یادداشت‌های توضیحی برای دوره مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۴ پتروشیمی کرمانشاه منتشر شد. در این میان براساس صورت‌های مالی (منتهی به ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۴) پیش بینی درآمد هر سهم پتروشیمی فارابی با سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریال مبلغ ۲ هزار و ۴۷۹ ریال به طور خالص (پس از کسر مالیات) است.

ارسال نظر