کد خبر : 31124

پتروشیمی پردیس، در جایگاه سوم تولید

پتروتحلیل- پتروشیمی پردیس با کسب ٨,۴٣ درصد از کل تولید محصولات پتروشیمی در مهرماه امسال توانست جایگاه سومین تولید کننده بزرگ کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیی ایران، پتروشیمی پردیس در مهر ماه امسال تقریبا همه محصولات تولید خود را به خارج از کشور صادر و تنها ١٠ هزار تن از آن را در بازار داخلی عرضه کرده است؛ این پتروشیمی در مهرماه امسال ۴٨٣ هزار تن محصول تولید کرده است.

این پتروشیمی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه امسال بیش از ١,١ میلیون تن محصول به ارزش بیش از ٣٠۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرده که از این میزان ٢۴۴ هزار تن آن به ارزش ۶۴ میلیون دلار مربوط به مهر ماه امسال می شود.

تولید با ٩٨ درصد ظرفیت اسمی از نقاط بارز عملکرد این پتروشیمی به شمار می آید، امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال این پتروشیمی بیش از ٣,١ میلیون تن محصول تولید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو مجتمع سالانه یک میلیون و ٣۶٠ هزار تن آمونیاک و دو میلیون و ١۵٠ هزار تن اوره است. برای ذخیره سازی آمونیاک سه مخزن هر یک به ظرفیت ٢٠ هزار تن و مجموعاً ۶٠ هزار تن و همچنین سه انبار هر یک به ظرفیت ۵٠ هزار تن و مجموعاً ١۵٠ هزار تن برای اوره وجود دارد.

ارسال نظر