کد خبر : 30884

تکذیبه نعمت زاده!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در مورد اینکه گفته می‌شود شخص وزیر صنعت به دنبال خروج پتروشیمی‌ها از بورس هستند، گفت: امیدوارم که این گونه نباشد، نعمت زاده به صورت رسمی تاکنون در جایی اعلام نکرده که دنبال این موضوع است و حتی شنیده ها حاکی از آن است که خود وزیر صنعت به صورت غیررسمی آن را تکذیب کرده است.

بیاتیان افزود: اگر بحث خروج محصولات پتروشیمی و هر محصول دیگری از بورس کالا مطرح و اجرایی شود، مجلس به عنوان دستگاه ناظر این موضوع را پیگیری و با آن برخورد می‌کند.

سیدمحمد بیاتیان درگفت و‌گو باخبرگزاری خانه ‌ملت در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال خروج عرضه محصولات پتروشیمی از بورس کالا است، گفت: پتروشیمی زمانی که خارج از بورس کالا بود، همه می دانند که در آن رانت و فساد بوده است تا اینکه وارد بورس شد.

نماینده مردم بیجار وگروس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر دوباره عرضه محصولات پتروشمی از بورس خارج شود، طبیعتا دوباره دچار مشکل و معضل گذشته خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز به صورت رسمی خروج محصولات پتروشیمی اعلام نشده است، افزود: این موضوع به صورت شایعه است و با تحقیقاتی که در این زمینه متوجه شدیم که خود دولت هم راضی به این اقدام نیست و با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت این است که با فساد و رانت مبارزه کند.

بیاتیان تصریح کرد: اگر دولت اجازه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا را بدهد، یعنی راه را برای فساد و رانتخواری برخی افراد باز کرده است و ما به عنوان کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس شدیدا مخالف آن هستیم.

این نماینده مردم درخانه ملت، با اشاره به اینکه مسوولان دولتی برای فعال‌تر شدن بورس کالا تاکید دارند، تصریح کرد: بورس کالا در زمان وزارت آقای جهانگیری شکل گرفت و خروج عرضه محصولات پتروشیمی از بورس کالا به مصلحت نیست و شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: باید از دولتی‌ها خصوصا وزرات صنعت، معدن و تجارت و شخص آقای وزیر بخواهیم که اگر هم شائبه‌ای در این زمینه وجود دارد، شدیدا تکذیب کند و اجازه ندهند که راه برای رانتخواری عده‌ای باز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر بحث خروج محصولات پتروشیمی و حتی هر محصول دیگری از بورس کالا بخواهد مطرح و اجرایی شود؛ طبیعتا مجلس به عنوان دستگاه ناظر این موضوع را پیگیری و با آن برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر