کد خبر : 30799

بالاترین حجم تولید اتیلن در ۱۴ سال اخیر

بالاترین حجم تولید اتیلن در ۱۴ سال اخیر

پتروتحلیل- هفته گذشته در آسیا قیمت های اتیلن به افزایش خود در آسیای شمال شرقی ادامه دادند اما در آسیای جنوب شرقی ثابت باقی ماندند.

به گزارش «پتروتحلیل»، فروشندگان در آسیای شمال شرقی قیمت های پیشنهادی خود را با ۴۰ دلار افزایش در رقم ۱۰۰۰ دلار در هر تن (CFR) قرار دادند در حالیکه قیمت های پیشنهادی آن ها در آسیای جنوب شرقی از پایان هفته گذشته رقم ۱۰۱۰ دلار در هر تن (CFR) بوده است. قیمت ها در کره جنوبی نیز شاهد افزاش ۲۰ دلاری بود و به ۹۷۰ دلار در هر تن (FOB) رسید. طبق گزارشات میزان عرضه در این منطقه هنوز پایین است.

به گفتۀ یکی از خریداران در پایان هفته گذشته قیمت های اتیلن در بازار نقدیِ اروپای شمال غربی با کاهش ۵ دلاری به ۷۳۵ دلار در هر تن (FD) رسید. در این میان قراردادهای اتیلن در این بازار برای ماه نوامبر در رقم ۹۰۵ دلار در هر تن ثابت بوده است.

در اخبار تولید آمده است، در پی عدم موفقیت در راه اندازی مجدد کارخانه کراکینگ شرکت Borealis در سوئد با ظرفیت ۶۲۵ هزار تن در سال طبق برنامه ریزی های انجام شده، مدیران این شرکت در تاریخ بیستم اکتبر در میزان تولید خود وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند.

به گفتۀ یکی از خریداران قیمت های اتیلن در ایالات متحده افزایش ۳۳ دلاری در هر تن (۱/۵۰ سنت در هر پوند) را تجربه کرده و طبق گزارشات از پایان هفته گذشته در بازار خلیج ایالات متحده به صورت FD بین ۵۴۰ تا ۵۵۱ دلار در هر تن (۲۴/۵۰ تا ۲۵ سنت در هر پوند) بوده است.

این افزایش قیمت علیرغم از سرگیری فعالیت ۲ کارخانه (کارخانه های Ineos و Flint Hill) در این کشور رخ داده است، در حالی که داده های منتشر شده به وسیلۀ تولیدکنندگان پتروشیمی و سوخت در آمریکا نشان می دهد از سال ۲۰۰۱ (تقریبا برای ۱۴ سال) تولید اتیلن در سه ماهۀ سوم سال جاری در بالاترین میزان خود قرار داشته است.

قیمت های اتیلن

۲ نوامبر ۲۰۱۵؛ آسیای شمال شرقی ۱۰۰۰ دلار در هر تن سی اف آر

۲ نوامبر ۲۰۱۵؛ آسیای جنوب شرقی قیمت بازار: ۱۰۱۰ دلار در هر تن سی اف آر

۲ نوامبر ۲۰۱۵؛ کره جنوبی (FOB)؛ قیمت بازار: ۹۷۰ دلار در هر تن

ارسال نظر