کد خبر : 30590

امیرکبیر کارنامه اش را رو کرد

پتروتحلیل- آمار تولید و فروش پتروشیمی امیرکبیر همزمان با اعلام صورت‌های مالی جدید سرمایه‌گذاری صنعت نفت منتشر شد.

پتروشیمی امیرکبیر

به گزارش «پتروتحلیل»، براساس اطلاعات مالی پتروشیمی امیرکبیر، تولید ۷ ماه ابتدایی سال جاری این شرکت ۴۹۴ هزار و ۵۰۷ تن محصول بوده که توانسته ۳۴۰ هزار و ۲۵۵ تن به ارزش ۱۰ هزار و ۸۹۱ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال در همین مدت به فروش برساند. تولید مهرماه «شکبیر» ۸۸ هزار و ۹۰۷ تن انواع محصول بوده ۶۳ هزار و ۶۲۶ تن محصول به ارزش یک هزار و ۸۱۴ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال فروخته شد.

سرمایه‌گذاری صنعت نفت

در این میان شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در صورت وضعیت پورتفوی یک ماهه منتهی به ۳۰ مهرماه سال ۹۴ با سرمایه یک‌هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد: تغییر تعداد سهام ابتدای دوره گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان و داروسازی تولید دارو به دلیل شناسایی حق تقدم اختصاص یافته شرکت‌های مذکور است که در ستون تغیرات کسر شده است. در صورت ریز معاملات سهام واگذار شده این شرکت، ارزش کل مبلغ واگذاری ۴ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال بود که زیان ۶۴ میلیون ریالی را به همراه داشت. سرمایه گذاری صنعت نفت در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۴ (حسابرسی شده) اعلام شد: درباره دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی گفته شده با توجه به واگذاری ۵۱ درصد سهام شرکت تابعه سرمایه گذاری صنعت نفت قشم از طریق فرابورس، ناشی از واگذاری پس از کسر هزینه‌های مزایده و مالیات متعلقه مبلغ ۵۱۱ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال محاسبه شده است. در این میان درآمدهای واقعی ۳۱ شهریوماه سال جاری فوق بدون احتساب و سود سهام شرکت‌های تابعه بوده که با اعمال آن در پایان سال مالی سود واقعی هر سهم شناسایی خواهد شد. در دلایل تغییر اطلاعات واقعی نیز درآمدهای فوق بدون احتساب سود سهام شرکت‌های تابعه بوده که با اعمال آن در پایان سال مالی سود واقعی هر سهم شناسایی خواهد شد. در این میان پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال جاری مبلغ ۶۰۶ ریال به طور خالص پس از کسر مالیات است.

پالایش نفت بندرعباس شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در گزارشی درباره دلایل عدم ارائه به موقع گزارش ۶ ماهه اعلام کرد: آخرین اطلاعات مربوط به فروش فرآورده‌هایی نفتی شهریورماه این شرکت در تاریخ ۳ آبان ماه از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارسال شده است. هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این گزارش خطاب به اداره نظارت بر ناشران بورسی اظهار کرده است: در این اطلاعات وضعیت فرآورده‌‎های استحصالی از محل نفتای ارسالی به شرکت پالایش نفت اصفهان و همچنین فرآورده‌های صادراتی مشخص نشده است و با توجه به اینکه بررسی و رفع مغایرت‌های ما بین و تهیه صورت‌های مالی مستلزم صرف وقت است و همچنین با درنظرگرفتن اینکه تهیه گزارش پیش‌بینی باید براساس صورت‌های مالی ۶ ماهه واقعی انجام شود، بنابراین صورت‌های مالی و گزارش پیش بینی سود و زیان پیش‌بینی ۶ ماهه پس از جمع‌بندی اطلاعات واصله (در اسرع وقت) ارسال خواهد شد.

کربن ایران

شرکت کربن ایران در اطلاعیه جدید خود که اصلاحیه اطلاعیه ارسالی ۲۷ مهرماه سال جاری است، پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۴ را با سرمایه ۲۵۰ میلیارد ریال مبلغ ۱۷۲ ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. سود هرسهم گزارش قبل: ۲۱۵ ریال و سود هرسهم گزارش جدید: ۱۷۲ ریال عنوان شد. همچنین درصد تغییر: ۲۰ درصد کاهش ( تعدیل منفی) و شناسایی ۹۹ ریال زیان در ۶ ماهه اعلام شده است. دلیل عمده زیان عملکرد شش ماهه ابتدای سال ۹۴ ناشی از فروش موجودی محصول تولید شده در سال قبل با قیمت تمام شده بالا (موجودی ابتدای دوره) بوده که براساس برنامه‌ریزی شرکت این زیان در شش ماهه دوم سال جبران می‌شود.

صنایع شیمیایی سینا

صنایع شیمیایی سینا در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال جاری (حسابرسی نشده) به ازای هرسهم ۲۷۵ ریال سود محقق کرده است. نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر کاهش ۲۹ درصد بهای تمام شده فروش و کاهش ۱۶ درصد هزینه‌های اداری،عمومی و فروش است. فروش ۲۴ درصد کاهش داشته و سایر هزینه‌های عملیاتی ۱۵ درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه شرکت در این دوره ۴ میلیارد ریال هزینه‌های غیرعملیاتی داشته است.هزینه‌های مالی هم با کاهش ۶۷ درصد به مبلغ یک میلیارد ریال رسیده است این شرکت بر اساس عملکرد ۶ ماهه پیش بینی گزارش ۳ ماهه خود را ۵۲ درصد پوشش داده است.

صنایع شیمیایی رنگین

صنایع شیمیایی رنگین با سرمایه ۴۷ میلیارد ریال در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۰ اسفندماه سال ۹۳ (حسابرسی نشده) را اعلام کرد.

کود لوره لردگان

کود شیمیایی اوره لردگان صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۴ را اعلام کرد.

ارسال نظر