کد خبر : 30587

مقاومت آسیای جنوبی در برابر کاهش قیمت پی وی سی

مقاومت آسیای جنوبی در برابر کاهش قیمت پی وی سی

پتروتحلیل-فروشندگان چینیِ پی وی سی به فعالیت در بازار صادرات باتوجه به پایین بودن تقاضا تمایل دارند.

به گزارش «پتروتحلیل»، علیرغم بالارفتن قیمت های اتیلن در آسیا، در هفته گذشته قیمت های پی وی سی در چین مسیر ثابت و رو به کاهشی را دنبال کردند. از دلایل این مسئله می توان به وضعیت ناامید کننده تقاضا پس از تعطیلات اشاره کرد و برخی خریداران اشاره می کنند که محتمل است وضعیت تقاضا تا پایان سال بهبود نیابد زیرا بازار پی وی سی چین به فصل پایین آمدن مبادلات وارد شده است.

به علاوه پیش بینی می شود فروشندگانی که در جنوب چین فعالیت می کنند در روزهای آتی با مشکل عرضۀ بیش از اندازه مواجه شوند زیرا محتمل است با آغاز فصل زمستان محصولات بیشتری از شمال بیایند. طبق گزارشات در نتیجۀ سقوط تقاضا و عرضۀ فراوان در بازار داخلی چین، چندین فروشندۀ چینی به منظور بالا بردن قدرت رقابت خود در بازارهای آسیا قیمت های پیشنهادی خود در بازار صادراتی این کشور را کاهش داده اند.

این هفته قیمت های پیشنهادی فروش پی وی سیِ اَسِتیلنی در هند و آسیای جنوب شرقی به صورت CIF کاهش داشت و به ترتیب به ۷۳۵ دلار و ۷۴۰ تا ۷۵۵ دلار در هر تن رسید. یکی از تولیدکنندگان داخلی می گوید: «تقاضا در چین پایین است و شرایط اقتصادی غیر قابل اطمینان می باشد و ما تنها قادر هستیم با مشتری های ثابت خود قرارداد ببندیم.»

یکی از تولیدکنندگان پی وی سی استیلنی اضافه کرد: «علیرغم کاهش قیمتی که اخیرا لحاظ کرده ایم، مشتری های آسیایی جنوبی‌مان هنوز هم مقاومت می کنند. شنیده ایم این امکان وجود دارد که خریداران قیمت های بهتری را برای پی وی سی اتیلنی از اندونزی و تایلند دریافت کرده باشند. ممکن است ما نیز در هفته آینده کاهش ۱۰ دلاری قیمت های پیشنهادی خود را در نظر بگیریم.» در این میان، طبق گزارشات قیمت های پی وی سی وارداتی به چین به صورت سی اف آر ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن بوده است. یکی از تبدیل کنندگان می گوید: «با آغاز فصل پایین آمدن مبادلات در این بازار، تقاضا برای خرید محصولات نهایی ما پایین آمده است. ما معتقدیم که قیمت های پی وی سی در کوتاه مدت حول و حوش قیمت های فعلی آن قرار خواهد داشت.»

معامله کنندگان پی وی سی پیش بینی نمی کنند در آینده نزدیک تغییر چشمگیری در قیمت های این محصول ببینند زیرا دیدگاه کلی بر این است که علیرغم پایین بودن تقاضا بالا رفتن قیمت اتیلن از سقوط قیمت پی وی سی ممانعت می کند. پیش بینی می شود به سبب وجود پیشنهادهای بهتر، پی وی سیِ استیلنی باز هم شاهد کاهش قیمت باشد.

ارسال نظر