کد خبر : 30533

سایه بی‌ثباتی بر معاملات پالایشی‌ها

سایه بی‌ثباتی بر معاملات پالایشی‌ها

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس بدون تغییر در رقم ۶۲ هزار و ۹۲۳ واحد باقی ماند. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۴ واحد ارزش خود را از دست داد و ۶۹۷ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار امروز نمادهای معاملاتی پارسان و فارس جمعا ۲۴ واحد شاخص کل را افزایش دادند و در مقابل نمادهای شبندر با ۱۲ واحد و تاپیکو با ۱۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر دماسنج بورس بر جای گذاشتند.

اما این روزها بی اعتمادی سرمایه گذاران و از سویی دیگر نوسانگیری های یک روزه موجب شده معاملات سهام گروه پالایشی با بی ثباتی همراه شود به طوری که در معاملات امروز تمام شرکت های این گروه در بازه منفی معامله شدند. نمادهای لاوان و شتران بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

طی معاملات روز جاری نماد "فارس" با توجه به لغو مجامع عمومی و فوق العاده بازگشایی شد. همچنین ۱٫۸ میلیون سهم فارس به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده جابجا شد. معاملات سهام شرکت های پالایشی همانند روزهای گذشته بی رونق بود. نمادهای معاملاتی وپترو، شکربن و پترول در محدوده مثبت معامله شدند و نماد "شپلی" که همچنان با صف خرید همراه بود ۵ درصد رشد را تجربه کرد.

ارسال نظر