کد خبر : 30486

از پتروشیمی فارس تا خارگ

پتروتحلیل- امروز هم علاوه بر پتروشیمی فارس که پیش‌بینی درآمد خود را اعلام کرد، شرکت‌های شیمیایی و و روانکار نیز اطلاعات جدیدی منتشر کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در تازه‌ترین اطلاعیه که امشب منتشر شد، پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت صنایع پتروشیمی فارس برای سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۵ با سرمایه ۲۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال مبلغ یک هزار و ۸۷۴ ریال به طور خالص (پس از کسر مالیات ) است. در مورد دلایل تغییر اطلاعات اعلام شده که سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی فجر و پتروشیمی مبین به مبلغ ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۵ شناسایی و پیش‌بینی می‌شود. همچنین در عامل دیگری عنوان شده، نظر به اینکه این شرکت سهامدار عمده و همچنین دارای کنترل قابل ملاحظه در شرکت پتروشیمی مبین است، بنابراین در خصوص تقسیم سود مالی آن شرکت تصمیم به تقسیم ۸۵ درصد از سود هر سهم آن گرفته است.

پتروشیمی خارگ

در این میان پتروشیمی خارک هم اعلام کرد: مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این شرکت در روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران در رابطه با انتخاب اعضای هیات‌مدیره برگزار می‌شود.

صنایع شیمیایی فارس

شرکت صنایع شیمیایی فارس دلایل کاهش EPS را براساس عملکرد واقعی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۴ تشریح کرد؛ بر این اساس کاهش مبلغ فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته؛ با توجه به اینکه به عنوان مواد اولیه عمده محصول‌های تولیدی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و تغییرهای نرخ مواد مصرفی مذکور منوط به نوسان قیمت جهانی نفت که اخیرا کاهش داشته یکی از عوامل موثر در کاهش پیش‌بینی ارائه شده است. همچنین یکی از دلایل دیگر نیز کاهش مقدار فروش عنوان شده که براین اساس با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر بازار و عدم تقاضای مشتریان متاسفانه میزان تولید این شرکت و به تبع آن فروش با کاهش تناژی از ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن به ۵۵ هزار تن پیش‌بینی تقلیل یافته است. در این میان همچنین پیش‌بینی هزینه مالی بر مبنای اخذ تسهیلات ۲۴ میلیارد ریال با نرخ میانگین ۲۳ درصد لحاظ شده است. گزارش صورت سود و زیان براساس عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال جاری منتشر شد.

صنایع شیمیایی رنگین

شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین نیز پیش از این اعلام کرده بود: مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده را در روز چهارشنبه ۱۳ آبان‌ماه در کارخانه این شرکت برگزار می‌کند.

نفت سپاهان

سود هر سهم نفت سپاهان از ۲ هزار و ۵۰۴ ریال به یک هزار و ۶۲۱ ریال کاهش یافته که شرکت اعلام کرده نرخ‌های خرید و فروش بر اثر کاهش قیمت نفت، کاهش یافته همچنین میزان صادرات نیز به دلیل شرایط فعلی نزولی بوده است. این شرکت فروش اعتباری را منجر به خروج منابع از بانک و کاهش سود سپرده بانکی دانسته و همچنین هزینه مالی به همین علت رشد کرده است. نفت سپاهان در ۶ ماهه ۵۰درصد از سود خالص خود را محقق کرده و این در حالی است که تناژ فروش مقداری نسبت به دوره مشابه کاهش ۲۹درصدی نشان می‌دهد. این شرکت همچنین در بیانیه شفاف‌سازی جداگانه اعلام کرده: چند دلیل باعت انحراف درآمد هر سهم با دوره قبلی شده اند؛ براین اساس اولا، مبلغ فروش فرآورده‌های نفتی از قبیل روغن پایه و روغن‌های موتوری متاثر از تغییرها و افت نفت، دچار کاهش قیمت شده‌اند. همچنین کاهش بهای تمام شده ناشی از کاهش جهانی نرخ خرید مواد اولیه با توجه به کاهش جهانی نرخ نفت است. در این میان کاهش نرخ هزینه‌های فروش، اداری و عمومی ناشی از کاهش فروش صادرات و به تبع آن کاهش هزینه‌های صادرات از جمله هزینه حمل است. در این میان افزایش سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی مربوط به محاسبه دیرکرد مطالبات از مشتریان و افزایش ناشی از تسعیر حساب‌های دریافتنی ارزی است. همچنین افزایش هزینه‌های مالی ناشی از افزایش فروش اعتباری به دلیل حفظ شرایط رقابتی در راستای حمایت سهم بازار بوده که موجب اخذ تسهیلات بیشتر از بانک‌ها شده است. کاهش سایر سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی عمدتا ناشی از کاهش قابل توجه نرخ سود سپرده توسط بانک مرکزی و همچنین کاهش منابع مالی نزد بانک ها به دلیل فروش‌های اعتباری بوده است. کاهش مالیات بر دارآمد ناشی از تغییر در ترکیب فروش داخلی و صادراتی و همچنین کاهش سود است.

نفت بهران

نفت بهران با سرمایه ۲ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی در آمد هر سهم را برای سال مالی ۲۹ اسفندماه سال ۹۴ یک هزار و ۸۲۳ ریال اعلام کرد. این شرکت درباره تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۴ نسبت به اطلاعات قبلی (حسابرسی نشده) تغییر پیش‌بینی به علت کاهش مقداری و ریالی فروش و افزایش هزینه‌های مالی دانست. اسعد عزیزی؛ مدیرعامل شرکت نفت بهران در نامه‌ای به اداره نظارات بر ناشران بورسی اعلام کرد: با توجه به مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ ۲۵ مهرماه سال ۹۴ مبنی بر اعطای مجوز به هیا‌ت مدیره شرکت به منظور فروش سهم شرکت نفت بهران در مجتمع تجاری ارم (با رعایت صرفه و صلاح شرکت) در صورت قطعی‌شدن فروش مجتمع مذکور بلافاصله میزان تاثیر این عملیات در EPS این شرکت به آن اداره اعلام خواهد شد. در توضیحات دیگری در همین رابطه نفت بهران اعلام کرده: هماهنگونه که در جلسه مجمع توضیح داده شد این جلسه صرفا به منظور اخذ مجوز برای فروش مجتمع مذکور بوده و قطعا طبق مصوبه مجمع در صورت فراهم شدن شرایط هیات مدیره اقدام خواهد کرد. در این میان هیچ‌گونه پیش‌بینی در رابطه با تاثیرات احتمالی بر درآمد هر سهم وجود ندارد. همچنین نحوه فروش براساس آیین‌نامه معاملات شرکت خواهد بود. در این میان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۴ این شرکت نیز از طریق کدال ارسال شده است.

ارسال نظر